Brodogradilište Radež iz Blata na Korčuli je tijekom prošle godine u suradnji s Lučkom upravom Ploče otvorilo novi pogon za opremanje i sklapanje specijaliziranih lučkih RTG dizalica. Riječ je o značajnom poslovnom iskoraku, kako za Radež, tako i za Lučku upravu Ploče, budući da se na prostoru luke po prvi puta opremaju i sklapaju RTG kontejnerske dizalice na kotačima sa samostalnim pogonom, koje Radež proizvodi kroz poslovnu suradnju s finskom tvrtkom Konecranes, jednom od vodećih svjetskih proizvođača dizalica.
Sklapanje i opremanje dizalica se odvija na prostoru od 7.500 m2 koje je Radežu, nakon provedenog natječaja, u koncesiju dala Lučka uprava Ploče. Tako su nedavno dovršene četiri kontejnerske RTG dizalice ukupne težine oko 628 tone. Dimenzije svake pojedine dizalice iznose 30.5m duljine x 25 m visine x 12,5m širine a ukupna masa jedne potpuno opremljene dizalice iznosi 157 tona. Dovršene dizalice su po završetku opremanja izravno iz luke Ploče ukrcane na brod i otpremljene prema krajnjem kupcu, odnosno kontejnerskom terminalu Djazair u Alžiru. Upravo iz tog razloga je Radež odabrao Luku Ploče, kako zbog svog geostrateškog položaja i dobre povezanosti s drugim kontejnerskim lukama na Mediteranu, tako i zbog samog prostora koji se pokazao idealan za sklapanje, opremanje i otpremu dizalica.
O zahtjevnosti i složenosti cjelokupnog procesa govori podatak kako su kvalificirani radnici posao ponekad obavljali na visini od 22 metra, poštujući sve propise zaštite na radu, a samo opremanje i sklapanje je izvršeno uz pomoć mobilne dizalice ukupne nosivosti 250 tona te s dva mobilna teleskopa sa košarama na vrhu. Također su korištena Radežova transportna sredstva i prema potrebi transportna sredstva Luke Ploče. Iz Radeža ističu kako je cijeli proces prošao besprijekorno obzirom da je organizacija posla na radilištu bila na visokoj razni a najzahtjevniju fazu podizanja i spajanja komponenti za jednu dizalicu su završili u roku od 5 sati.
Iz Lučke uprave Ploče ističu kako su im od iznimne važnosti nova ulaganja i partnerski odnos sa koncesionarima. Tako je Radež postao još jedan važni koncesionar na lučkom području koji pridonosi širenju poslovanja i doprinosi diverzifikaciji usluga na području luke Ploče. Ova ulaganja su još važnija kada znamo da se radi o djelatnosti sa višom dodanom vrijednošću kao jedne od bitnih sastavnica daljnjeg razvoja luke Ploče s posebnim naglaskom na zelenu tranziciju i zaštitu okoliša, ističu iz Lučke uprave.
Inače, Radež ima stoljetnu tradiciju u izradi brodova, čelične brodske opreme i čeličnih konstrukcija budući da je osnovan davne 1954. godine. Posljednjih godina Radež se profilirao kao jedna od najuspješnijih velikih tvrtki na području Dubrovačko-neretvanske županije te je u stopostotnom vlasništvu svojih radnika, a osim izrade brodova i brodske opreme, aktivni su i u drugim projektima. Tako su, primjerice u konstrukciju Pelješkog mosta ugradili 600 tona vlastite opreme poput revizijskih staza, poklopca za izlaz iz mosta te vrata u sklopu konstrukcije mosta. Osim toga, za potrebe radova i izgradnju luka na cijelom Jadranu izgradili su i tzv. jack up platformu nosivosti od 400 tona, a radili su i na reparaciji čeličnih elemenata Savskog mosta u Zagrebu kao i Čiovskog mosta u Trogiru.
Lučka uprava Ploče