Svjetska parfemska scena s dobrodošlicom je dočekala novi niche brend Éveìlleur posvećen ljepotama Dalmacije. Štoviše, jedna od mirisnih kreacija – DSCVR Me!, koji je nadahnut jadranskom obalom i makijom – prema izboru renomirane parfumerske udruge The Fragrance Foundation France uvršten je u top 5 najpoželjnijih ljetnih mirisa te ujedno proglašen i najoriginalnijim među njima. Pritom je Éveìlleur prvi hrvatski parfemski brend koji se našao u izboru zajedno s proslavljenim imenima kao što su By Kilian i Nicolaï.
Hrvatski parfemi su rijetka pojava pa već samim time pobuđuju pozornost, a Éveìlleur je dodatno zaintrigirao scenu nesvakidašnjom suradnjom na relaciji Metković – Pariz. Prema zamislima osnivačice Dajane Jukić, mirisne formule su stvarali vodeći “nosevi” današnjice Olivier Cresp i Nathalie Lorson, koji su poznati po vrlo osebujnim kreacijama, piše Gloria
“Želimo svijetu prenijeti ugođaj hrvatskog juga na poseban način, što poručujemo već nazivom brenda. Francuski izraz “éveìlleur” znači “onaj koji budi”, odnosno buditelj. Upravo to je naša filozofija – da oživimo čula, probudimo emocije, potaknemo ljude da otkriju i istraže nove mirisne svjetove “, objašnjava 40-godišnja Dajana koja je kroz svoj novi pothvat i sama iskusila svojevrsno buđenje.
Njezin profesionalni put u početku nije bio ni blizu parfumerstva. Nakon što je diplomirala engleski i hrvatski jezik i književnost, godinama je radila kao prevoditeljica. Kad se iz rodne Hercegovine zbog udaje preselila u Metković i zasnovala obitelj, neko vrijeme radila je kao profesorica na srednjoj školi, ali osjećala je, kako kaže, da nije prava osoba za to.
“Osim čitanja i pisanja, moja velika ljubav su mirisi. Svojedobno sam završila fitoaromaterapiju i radila u industriji eteričnih ulja. Na svom Instagram profilu pisala sam recenzije o parfemima, a najviše me privlačila niche domena. Isprva mi je to bio samo hobi, no jednog dana sinulo mi je da pokrenem parfemski brend inspiriran našim priobaljem. Najbolje odluke u životu uvijek sam donosila intuicijom, pa sam poslušala taj glas u sebi i ubrzo su mi se počela otvarati vrata. Neprestano nailazim na ljude koji me podržavaju u stvaranju Éveìlleura”, kaže Dajana.
Premda bez iskustva u formuliranju parfema, imala je jasnu predodžbu odakle početi. Od prvog trenutka znala je da želi surađivati s Olivierom Crespom i Nathalie Lorson čiji rad već dugo prati i posebno cijeni njihove kreacije. Riječ je o vrhunskim majstorima koji su stasali u francuskoj regiji Grasse, takozvanoj kolijevci parfumerstva. Tvorci su brojnih mirisa za prestižne svjetske brendove, uključujući YSL Black Opium na kojem su zajedno radili. Među kultnim Crespovim kreacijama su Light Blue za kuću Dolce & Gabbana te Angel za kuću Mugler, koji se smatra začetnikom kategorije “gurmanskih” parfema. Nathalie Lorson se pak proslavila iznimno suptilnim i ženstvenim parfemima kao što su Flora by Gucci, Trussardi Donna i Givenchy Organza, piše Gloria
Ovi olfaktorni magovi su u stručnom timu konglomerata DSM-Firmenich, koji je jedan od najvećih i najcjenjenijih svjetskih proizvođača mirisa. Stoga bi se moglo pomisliti da mali i nepoznati hrvatski brend možda neće biti zanimljiv tvrtki takvog kalibra, no Dajana se nije libila predložiti im suradnju.
“Moj suprug Joško Jukić je bivši profesionalni rukometaš, koji je nekoliko godina proveo u Francuskoj. Otkrila sam njihov način življenja i tamo se osjećam kao doma, što mi je olakšalo da bez ustezanja pošaljem e-mail u pariški ured DSM-Firmenicha. Razradila sam ideje za tri parfema kojima bih dočarala dalmatinsku vibru i podneblje, a da pritom izbjegnem klišej mediteranskog sporog življenja, jer naš jug temperamentan je na osobit način i htjela sam upravo takve mirise. Za desetak dana stigao je odgovor da dođem u Pariz i detaljnije predstavim svoje zamisli. Čim smo se upoznali, Nathalie i Olivier shvatili su što točno želim “, otkriva Dajana koju su ovi parfumeri oduševili jednostavnošću i pristupačnošću. Kaže da su se ponašali kao da je ona već odavno u branši, a ne početnica koja tek uči prve korake.
“Moglo bi se reći da su njih dvoje bili moja želja, ali da sam naposljetku ja bila njihov izbor. Nikad prije nisu radili za neki hrvatski brend te su se odlučili okušati u novom izazovu”, kaže Dajana.
Proces stvaranja parfema obično je dugotrajan jer se isprobavaju razne kombinacije i finese, pa su Éveìlleurovi prvijenci nastajali dvije godine, sve dok nisu “pogođeni” baš kako ih je Dajana zamislila. A to je svojevrstan triptih koji se sastoji od mirisa DSCVR Me! (skraćenica od engleskog discover me – otkrij me), I Am (ja sam) i Not Innocent što može značiti: nisam nedužna/nevina/bezazlena/bezgrešna, ovisno o shvaćanju. Nazivi parfema nadovezuju se tako da tvore rečenicu “Discover me! I am Not innocent” (Otkrij me! Nisam nedužna/itd.) kao izraz snažne i mnogostruke ženstvenosti.
Svaki parfem to simbolizira na svoj način, dočaravajući osjećaj slobode, samopouzdanja i prirodnosti.
Za DSCVR Me! s potpisom Oliviera Crespa Dajana navodi da je poput šetnje uz makiju i more: odiše smiljem, mastikom (smolom tršlje) i jodnim notama koje podsjećaju na jadranski povjetarac. Parfem I Am, u izvedbi Nathalie Lorson, opisuje kao ultraženstven sunčani buket predvođen cvijetom naranče. Not Innocent je pak strastvena “gurmanska” kreacija Oliviera Crespa nadahnuta tradicionalnom dalmatinskom slasticom rožatom.
“Vibrantnost naših parfema očituje se i u živopisnim bočicama što ih je osmislila produkt dizajnerica Alica Pancer s kojom sam se toliko zbližila da smo postale prijateljice. To je taj fenomen otvorenih vrata što me prati od samog početka”, kaže Dajana, čije parfeme resi motiv vretenca, odnosno vilinskog konjica koji simbolizira preobrazbu.
“Kad sam osjetila da je došlo vrijeme za životnu promjenu, nastao je Éveìlleur. Premda je stvaranje niche parfema vrlo zahtjevno, tako da sam zajedno sa suprugom u to uložila ušteđevinu i podigla kredit, ni na trenutak nisam pomislila da odustanem. Jednostavno sam morala probati. Suradnja s Nathalie Lorson, umjetnicom suptilnosti, i Olivierom Crespom, majstorom jednostavnosti, neprocjenjiva je lekcija kako iz svakog sastojka izvući maksimum. A to ću ponijeti sa sobom u buduće projekte”, zaključuje Dajana, koja se odmah nakon skorašnjeg lansiranja svog brenda namjerava posvetiti stvaranju sljedećeg mirisnog triptiha.
Piše: Ivana Vodogažec
Slika: Marin Veraja