Autobusni kolodvor u Pločama desetljećima prolazi ispod medijskoga radara, gotovo je nemoguće pronaći bilo kakav zapis o njemu. Posve nezasluženo, jer je, prema pričanju nekadašnjih djelatnika, na svome vrhuncu, sedamdesetih i osamdesetih godina prošloga stoljeća, bio jedan od najprometnijih u bivšoj državi.
Čak je u rijetkim službenim zapisima bilo nemoguće odrediti njegovu točnu godinu izgradnje, spominje se u ne baš jasnom kontekstu 1969., („objekti građeni tijekom 1969. godine) ali jasno je da je njegovu izgradnju u širem središtu Ploča potakla izgradnja željezničke pruge normalnog kolosijeka nekoliko godina prije toga i izgradnja željezničkog kolodvora, što je omogućilo dolazak velikoga broja putnika, osobito turista u ovaj grad, odakle su autobusima produžavali do krajnjih odredišta.
„Za vrijeme ljetnih mjeseci osamdesetih godina pucali su šalteri, a mi smo krajnjim naporima uspijevali obavljati svoje djelatnosti“, prisjeća se jedna od najstarijih živući bivših djelatnica Marija Glamuzina. U razgovoru s Joškom Štrbićem, direktorom Kolodvora i Živkom Šunjićem, voditeljem prometa, saznajemo da je tada bilo 135 linija u odlasku i dolasku….
Koliko se karata prodavalo nekada, a koliko danas, koliko je vlakova dnevno dolazilo u Ploče, koliko je autobus i taksista razvozilo putnike, koje sadržaje je Autobusni kolodvor nudio nekada a koje sada, kakva je njegova budućnost i još mnogo toga, čitajte u današnjem tiskanom izdanju Slobodne Dalmacije.
Slike: rogotin.hr