Udruga lađara Neretve zaveslala je radi svojih brodova dobrano „uzvodno“ na sjever, čak do Tribunja i bliskih mu Sovlja.
Ne nije to nova ruta njihovog znamenitog maratona, nego je Neretvane do škvera brodograditelja Igora Stipančeva dovela prijeka potreba da nakon četvrt stoljeća obnove svoju flotu natjecateljskih veslarica.
Škver „Stipaničev“ prihvatio je zahtjevni posao izgradnje 33 lađe i trenutačno u Sovlju Igor i njegov poslovni kompanjon Ivica Savić užurbano izvode tehničke pripreme za serijsku proizvodnju identičnih lađa.
Neretvani na čelu s Lukom Oršućićem, predsjednikom Udruge lađara Neretve, dopremili su u Sovje jednu lađu, a poslužila je za model po kojem su kalafati kopirali linije plovila, rebara i glava. Kada početkom veljače stigne narudžba hrastovine za madire, počet će izgradnja nove flote za „gusare s Neretve“.
„Razmišljali smo da „dite triba dati materi“, jer tko će nam napraviti brodove bolje od meštra iz toga kraja, gdje se brodogradnja u drvu još žilavo drži?“, govori Luka Oršulić. Napominje da nekada za izgradnju lađe ili trupe nije trebalo ići dalje od njihove riječne doline, međutim nema više tih brodograditelja. Ostao je još pokoji meštar koji će kakav popravak izvesti u slobodnom vremenu, međutim na Neretvi više nema ni jedne radionice koja ozbiljno posluje niti je po ičemu u mogućnosti preuzeti opsežan posao izgradnje 33 brodice.
„Nove lađe uzlazit će na vodu jedino za natjecatelje u maratonu. Svaka natjecateljska ekipa dobit će na korištenje identičnu lađu u svim pojedinostima, a stare lađe služit će za treninge i vožnju kup natjecanja“, kaže Luka Oršulić.
Cijeli tekst pročitajte u tiskanom izdanju Slobodne Dalmacije.