Jedna od najpoznatijih pasmina na svijetu, a proslavio ju je Disneyev film o 101 dalmatincu.
Pas je dobio ime po pokrajini Dalmaciji za koju se smatra da je izvorno mjesto podrijetla dalmatinskoga psa. Kroz povijest je poznat pod nazivima „dubrovački gonič” i „dalmatinski ptičar”.
Opisi dalmatinskoga psa pronađeni su u Đakovu u zapisu biskupa Petra Bakića iz 17 st. gdje je pas nazvan canis dalmaticus.
Jedan od najstarijih prikaza cijelog dalmatinskoga psa nalazi se u franjevačkom samostanu u Zaostrogu, na slici Posljednje večere nepoznatoga autora iz 1710-1750.g.
Između 13. i 19 st dalmatinski pas bio je predmet trgovine, razmjene i poklona dubrovačkih pomoraca, zbog svoje specifičnosti, pa su ga tako proširili po svijetu..
U stotoj obljetnici osnutka studija, ali i početaka turizma na rivijeri, u Zaostrogu je otvoren Selfie dalmatian wall, izložbeni crno-bijeli postav postav za fotografiranje koji tematizira Dalmaciju i dalmatinskaoga psa na originalan način.Zadivljujući crnobijeli uzorak iz prirode interpretiran je u prostoru inspiracije, zabave, mašte, ugode.
Nakon manifestacija održanih u Zaostrogu, zbog njihove uspješnosti i atraktivnosti, manifestacija se proširuje i u sadržajnom smislu i na više lokaliteta, pa je tako ove godine, prvi put, u obilježavanje uključen veći broj turističkih zajednica – Makarska,Brela, Podgora, Tučepi, Drašnice, Igrane, Živogošće, Gradac, Drvenik, Vrgorac i Zaostrog s ciljem promoviranja brenda dalmatinskoga psa i to na prikladan datum 26.8. Međunarodni dan pasa. Ovim činom krećemo u eksperimentalni projekt koji je ujedinio turističke zajednice…..
Ovom manifestacijom usmjeravamo pažnju prema temi dalmatinskoga psa, pokrećemo značajno godišnje zbivanje, privlači se veći broj posjetitelja, i otvara se platforma za buduća djelovanja i programe.To je događaji koji može utjecati na stvaranje slike o destinaciji, stvarajući povoljniju percepciju određenog područja.
Manifestacija podiže kvalitetu turističke ponude, razvija kulturni turizam, doprinosi stvaranju prepoznatljivog imidža turizma mjesta i županije, te pridonosi povećanju ugostiteljskog prometa.
Program manifestacije ima vrlo važnu društvenu svrhu ,nudi turistima i lokalnom stanovništvu neobično iskustvo. Kada se promatraju blagodati događaja, postaje očito da sva odredišta imaju velik potencijal u događajima i doživljajima.
Projekt je sufinanciran sredstvima TZSDŽ.
Organizacija, Božena Delaš, obrt Kulta www.kulta.hr,
091 5661719