Razvoj i implementacija školskih sustava gospodarenja otpadom za zdraviji životni stil
Atenska škola Gimnazija „Anoixis“ ugostila je predstavnike partnerskih školskih timova na zaključnoj projektnoj mobilnosti za učitelje. Tri naše učiteljice (Marija Čupić-Senta, Žana Govorko i Marina Burđelez) prošli su tjedan (7.-11.studenog) boravile u atenskom predgrađu Anoixis razvijajući strategije implementacije sustava pametnog gospodarenja otpadom u školama.
Vesela ekipa učitelja i učenika pripremila je toplu dobrodošlicu pjevajući i plešući tradicijske pjesme i plesove. U školskom laboratoriju učenici su izveli pokuse primjenjive u implementaciji pametnog gospodarenja otpadom u školama. U radionici „Reusing the useless“ otkrili smo neke nove načine kako potaknuti učeničku kreativnost u prenamjeni odbačenih predmeta.
Najveći dio aktivnosti odradili smo na teren, učeći iz prakse. Posjetili smo privatni mlin za preradu maslinovog ulja u sklopu kojeg se nalazi i tvornica za preradu maslinovih koštica. Samljevene koštice suše se i na tržište plasiraju kao ogrjevni materijal visoke energetske vrijednosti.
U obližnjoj Stamati posjetili smo vinograd s autohtonim vrstama vinove loze. Vinogradarstvo i proizvodnja vrhunskih vina na gospodarstvu u Stamati primjer su ekološke proizvodnje i kružne ekonomije u kojoj svi produkti proizvodnje nađu svoju svrhu i ne postaju otpad. Uživali smo u demonstraciji profesionalnog kušanja vina uz zanimljive priče o nastanku pojedinih sorata.
Naravno da smo boraveći u grčkoj prijestolnici kulture, zavirili u prošlost posjećujući nekolicinu arheoloških nalazišta. Priču o atičkom gradu Maratonu i velikoj pobjedi grčke vojske zorno smo doživjeli u Arheološkom muzeju Maraton. Obilazak Akropole i pripadajućeg muzeja uz stručno vodstvo bio je poseban doživljaj svim sudionicima mobilnosti u Grčkoj.
Posjet Kulturnom centru „Stavros Niarchos Foundation“ , primjeru dobre prakse pametnog gospodarernja otadom, nadmašio je sva naša očekivanja. Poželjeli smo ostati i upoznavati profesionalno osoblje koje radi odličan posao edukacije i odgoja svih dobnih skupina u modernom opremljenom prostoru.
Cjeloživotno učenje za kružno gospodarstvo nepohodno je za razvijanje strategije pametnog gospodarenja otpadom. Zeleni grad model je državnog programa koji skupljanjem bodova motivira građane da razvrstavaju otpad i odgovorno ga zbrinjavaju. Uspješna je to suradnja između škole i lokalne zajednice. O kružnoj ekonomiji razgovarali smo s predstavnikom Ministarstva okoliša koji nam je prikazao situaciju u Grčkoj uspoređujući je s ostatkom Europe.
Proveli smo uzbudljiv i edukativan tjedan u organizaciji naših grčkih partnera. Primjere dobre prakse spremni smo podijeliti s kolegama, edukativne aktivnosti provesti s učenicima te nadograditi strategiju pametnog gospodarenja otpadom za budućnost kružne ekonomije.
Izvor: OŠ Vladimir Nazor Ploče