Program: Pripovijedanje priče za djecu i edukativno predavanje za odrasle na temu ekranizma (ovisnost o komunikacijsko-informacijskim tehnologijama) i njegovih posljedica na djecu i mlade.
Slikovnica ,,Priča o Mudroj sovi”, autorice Maje Punoš Rebić, prva je hrvatska priča za djecu koja govori o važnosti knjižnica, čitanja, obrazovanja te o borbi s epidemijom ekranizma, prekomjernom uporabom informacijskih i komunikacijskih tehnologija u životu djece i odraslih.
Autorica kroz priču, na djeci razumljiv i poticajan način, daje rješenje kako pobijediti Knjigomrza i pomoći Mudroj sovi u namjeri da djecu učini pametnom i mudrom poput nje, te govori zašto je važno čitati i oduprijeti se ovisnosti o ekranima.
Nakon pripovijedanja ove poučne priče održat će se edukativno predavanje i razgovor na temu ekranizma i načinima njegovog sprječavanja. O temi će pričati Maja Punoš Rebić, školska knjižničarka u Gimnaziji dr. Mate Ujevića i O.Š. Josip Vergilij Perić u Imotskom.
Jedan od najvećih problema današnjice jest sve veća ovisnost o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji koja nam umanjuje potrebu za važnom informacijskom i obrazovnom uslugom knjižnica te ,,štedi” vrijeme kroz pronalazak ,,instant” informacija na internetu koje ,često neprovjerene i neobjektivne, dovode do površnih i krivih saznanja o svijetu oko nas.
Odmaknuti od knjižnica, knjiga, čitanja i kvalitetnog obrazovanja, ljudi današnjice zarobljeni su primamljivim i hipnotičkim tehnologijama koje im sve više kradu njihovo vrijedno vrijeme za sebe i druge. Opasnost je to veća što ovisnici o ekranima postaju i najmanja djeca, a posljedice te ovisnosti su jasno vidljive u raznim poremećajima ponašanja, čitanja i govora u predškolskoj i školskoj dobi. Osim djece i mladih, i mi odrasli izloženi smo mnogim negativnim posljedicama prekomjerne uporabe ekrana kao što su digitalna demencija i informacijska anksioznost.
Svakodnevnim čitanjem i pripovijedanjem kvalitetnih i poučnih priča, pomažemo djeci ( i sebi samima) stjecati dobre životne navike i pozitivne oblike ponašanja.
U proces osvještavanja ovog problema i borbu protiv neoprezne i prekomjerne uporabe tehnologije u životu djece i mladih, pozvani su prije svega roditelji, prosvjetni djelatnici, ali i cijelo društvo.
Jer djeca koja čitaju (i kojoj se priča i čita), postaju ljudi koji misle…