Sitno se broji do spektakularnog otvorenja Pelješkog mosta. Na Pelješkom mostu izvode se završni, “fini” radovi, most se šminka i uređuje za otvorenje, jednako kao i pristupne ceste, čiji bi tehnički pregled trebao biti danas.
Riječ je o dijelu pristupnih cesta koje su dovršene u ovoj fazi radova, dakle pristupna cesta u Komarni i dio cesta na Pelješcu od Brijeste do Prapratnog. Nakon toga slijedi izdavanje uporabne dozvole, što je posljednja predradnja za otvaranje Pelješkog mosta i dijela pristupnih cesta, piše Dubrovacki vjesnik.
Čitava Dubrovačko-neretvanska županija nestrpljivo iščekuje taj 26. srpnja navečer, kada će biti sjedinjena s ostatkom Lijepe naše. Program će biti raznovrstan, za svakoga ponešto.
Pod “dirigentskom palicom” Kreše Dolenčića pjevat će klape od Ploča do Dubrovnika, a ispod mosta se očekuje 500-tinjak brodica, lađa, trupa i drugih plovila. Zanimljivo je da će preko mosta prvi prijeći automobili hrvatske proizvodnje – Rimčeva “Nevera” i automobil trostrukog europskog prvaka, “letećeg Konavljanina” Nike Pulića.
Povijesni dan
Ljubitelji oktana odmah su zapodjenuli rasprave po društvenim mrežama tko će biti brži – “Nevera”, najskuplji automobili na svijetu, ili bolid iz Konavala. Jedni su na strani “Nevere”, ističu da je najbrža i da joj nema premca te da će projuriti Pelješkim mostom najmanje 200 kilometara na sat, dok drugi hvale automobilsko iskustvo Nike Pulića.
– Pa ne zovu ga uzalud “leteći Konavljanin” – dodaju Pulićevi fanovi u ovom “dvoboju” na Pelješkome mostu, gdje će između šarenih boja vatrometa proletjeti “Nevera” i Pulićev bolid.
– Ma kakvo utrkivanje. Nema o tome govora. Ovo je velik dan za čitavu Hrvatsku, a posebno za nas na jugu. Nisu to isti automobili. “Nevera” je jedna vrsta, a ovaj moj trkaći je nešto sasvim drugo – rekao je Pulić, otkrivši nam da bolid čeka spreman na prikolici i već u ponedjeljak ide prema Pelješkome mostu.
– Ovo je povijesni dan za Hrvate. Čekamo to 300 godina i veselim se tome. Posebno sam sretan što ću imati čast nakon toliko puta prolaska kroz Neum i prelaska granice svojim automobilom prvi prijeći preko Pelješkog mosta. Sada će nam to biti puno lakše i jednostavnije bez stresa i čekanja na granicama – kaže nam vidljivo uzbuđeni Niko, u iščekivanju da svojim bolidom “proleti” preko mosta.
– To je hrvatski proizvod koji je napravljen hrvatskim rukama. Počeo se raditi 2005. godine. Zadnje dvije godine vozim ga na utrkama. Šasija je “smart forfour”, a sve je drugo ručni rad hrvatskih radnika, to jest inženjera Zlatka Kvočića – otkriva nam Niko detalje o čudu od trkaćeg automobila od nevjerojatnih 600 konjskih snaga, koji razvija brzinu do 250 kilometara na sat.
Ali ipak se tolikom brzinom neće voziti po Pelješkome mostu.
Generalna proba
– Valja pripaziti. Bit će tu puno ljudi i toliko velika brzina ne dolazi u obzir. Ali da će biti “paljenja” guma, to hoće sigurno. Pa ne otvara se Pelješki most svaki dan – uzbuđen je automobilski as Niko Pulić.
“Nevera” će krenuti s jedne strane mosta, a auto proslavljenog hrvatskog automobilista s druge. Još uvijek nije poznato tko kreće iz Komarne, a tko s Brijeste. Detalji će se, kako doznajemo, utvrditi u ponedjeljak na generalnoj probi.
Nakon ovog show programa, prvi koji će službeno prijeći most bit će pripadnici prve i četvrte gardijske brigade, njih 40 na motociklima, dok će ispod mosta biti stotine brodica, a među njima i neretvanske lađe.
Upravo su neretvanski lađari s Milojkom Glasnovićem prije deset godine, točnije 9. rujna 2012. godine, od brodica i lađa bili izgradili pelješki most, a sama akcija nazvana je “Bilo naroda – gradimo most”. Danas, s odmakom od deset godina, Milojko Glasnović je sretan. Ponosno ističe da je akcija “Bilo naroda” bila dodatni impuls izgradnji Pelješkog mosta, kojemu u to vrijeme nije bila naklonjena ni aktualna državna vlast.
– Sretan sam, a bio bih još sretniji da se mostu dalo ime “bilo naroda”. Ta akcija koja je okupila na stotine brodica to je zaslužila – reći će Glasnović.
Uz domaće ljude Pelješčane i Neretvane, na otvorenju mosta očekuju se i brojni gosti iz čitave Hrvatske. Gotovo tisuću kilometara prohodat će skupina hrvatskih branitelja iz Varaždina, od najistočnijeg do najjužnijeg dijela Hrvatske. Oni pješače od vukovarskog Vodotornja, a krajnji cilj im je Komarna na dan svečanog otvorenja Pelješkog mosta, koji će spremno dočekati sve uzvanike i goste.
A svi gosti će se moći prošetati po njemu samo u večeri svečanog otvorenja, i to do prvog pilona. Preko mosta neće moći prelaziti ni pješaci ni biciklisti.
Otporan na buru
Ne očekuju su problemi s burom i jugom, kako je to na Mostu Franje Tuđmana u Dubrovniku ili na Maslenici, jer je most projektiran da podnosi udare vjetra od 180 km na sat.
S obzirom na visinu i širinu rasponske konstrukcije, ispod mosta otvoren je plovni put za velike kruzere prema Neumu, što je nedavno provjerio i kapetan Jozo Glavić, koji je kruzerom “Bolette” uplovio u Neum.
Stanislav Soldo/Dubrovački vjesnik
Slika: Nikša Stipančev/Cropix