Kuruzer “Bolette” pod zapovjedništvom dubrovačkog kapetana Joze Glavića sa nešto više od tisuću putnika prošao je u 6 sati i osamanest minuta ispod Pelješkog mosta na svom putu prema neumskom akvatoriju. To je prvi veliki brod koji je prošao ispod novosagrađenog mosta, čije se i službeno otvorenje očekuje krajem srpnja. Putnici na bordu su mogli uživati u pogledu na most-remek djelo građevinske struke, koji je prošao još jedan test. Ovaj put riječ je o uspješnom položenom pomorskom testu prolaska velikog kruzera prema Neumu. Nakon što su teški kamioni vozili mostom ispitujući izdržljivost čelične konstrukcije, nakon što su ispitivani burobrani, sada je na red došla provjera propusnosti pomorskog prometa između stupova mosta, javlja Dubrovacki vjesnik
Riječ je o brodu dužine nešto više od 237 metara i širine 32,5 metara. Brod ima 12 paluba, može primiti 1.380 putnika i ploviti brzinom od 25 čvorova. “Air Draft” ili visina od vode do najviše tačke na brodu je 48,1 metara, dok je najveća dopuštena visina prolaska ispod Pelješkog mosta 55 metara.
“Bolette” nije imao problema prilikom uplovljavanja u neumski akvatorij. Iskusni kapetan Glavić fantastično se snašao za kormilom. A kako i ne bi kada je svjetsku slavu stekao manevrirajući brodom u uskom Korintskom kanalu kada je kruzerom dugačkim 195,82 metra i širine 22,5 metara kroz kanal prošao bez većih problema postavivši tako novi svjetski rekord jer je njegov brod najduži koji je do tada prošao Korintom.
Podsjetimo, pomorsko društvo iz BiH i tamošnji političari više su puta isticali da će pelješki most sprječavati uplovljavanje brodova u Neum. Najdalje je otišla Bosanska akademska zajednica koja je svojevremeno dala sumanuti prijedlog – izrezati pelješki most i od njega napraviti pokretni, koji će se podizati i spuštati kako bi veliki brodovi mogli uplovljavati u Neum.
Međutim, projektant pelješkog mosta, Slovenac Marijan Pipenbaher ovakve tvrdnje iz Sarajeva naziva bedastoćama koje se plasiraju u dnevnopolitičke svrhe.
– Takve izjave nemaju nikakve veze sa strukom. Republika Hrvatska je maksimalno otvorila prolaz prema Neumu visine 55 metara i svaki brod može proći. Prolazi se kao u najvećim europskim lukama. Veliki brodovi i kruzeri tu nemaju što raditi jer je riječ o zaštićenom području kroz Naturu 2000. Veliki propeleri bi izrovali morsko dno – pojašnjavao je Pipenbaher.
– Za ovaj most bi bilo sasvim dovoljno do 35 metara visine. Da mogu proći jedrilice s 25 metara visokim jarbolom. Prostor je preosjetljiv i u Neumu je tako mala lučica da se veliki brod ne može ni okrenuti – ističe Pipenbaher, naglašavajući da imaju četiri prolaza ispod mosta širine 285 metara, pa oni koji prolaze prema Neumu mogu birati kuda će proći, što se potvrdilo i uplovljavanjem kruzera “Bolette”.
Ipak čini se da dolaskom prvog kruzera, koji je prošao glatko ispod Pelješkog mosta nisu oduševljeni u Neumu.
Nema to nikakve veze sa Pelješkim mostom već Neumljani ne žele da im se dogodi masovni turizam, gužve po gradu i zagađenja koje kruzeri nose sa sobom. Navodno pripremaju i prosvjed protiv kruzer turizma.
Predsjednica Općinskog vijeća Neuma, Daniela Matić smatra kako je najavljeno uplovljavanje kruzera “Bolette” u neumski akvatorije nedopustivo.
– Smatram da je ovakvo nešto nedopustivo. Neum nije luka i samim time veliki brodovi nemaju što raditi u našem zaljevu. Ulazak ovoga i sličnih brodova u Neumski zaljev znači automatsko ugrožavanje ekosustava te zagađenja koja će nanijeti izrazitu štetu Neumu, poručila je Matić u priopćenju upućenoj BiH javnosti neposredno prije uplovljavanja kruzera
Stanislav Soldo/Dubrovački vjesnik
Tonći Plazibat/Cropix