Nije tajna da je kapitalni-generacijski projekt aglomeracije na području Ploča zapao u probleme. Pojedini podizvođači napustili su gradilište, a neke, relativno kratke, dionice rade se mjesecima. Do sada je prošlo gotovo polovica vremena predviđenog za realizaciju 200 milijuna kuna vrijednog projekta, a izvedeno je tek 19 posto radova. Problemi su višestruki pa ne iznenađuje da se o ovoj temi raspravljalo na sjednici Gradskog vijeća Grada Ploča.
Gradonačelnik Ploča Mišo Krstičević, odgovarajući na vijećnička pitanja, istaknuo je kako je riječ o iznimno kompleksnoj tematici i da gradske službe troše puno vremena na potporu kako bi se stvari dinamizirale. Naglasio da postoje voditelj projekta, izvođač i nadzor, te da uloga Grada ne bi trebala postojati. Jedan od najvažnijih razloga zbog kojih je došlo do problema su cijene materijala koje su znatno veće od ugovorenih u natječaju i s čime se izvođači ne mogu nositi. Pločanski gradonačelnik apelirao je na državu da intervenira jer je slična situacija i na desecima drugih aglomeracija u Hrvatskoj. Što se tiče turističke sezone, Pločani mogu biti mirni jer će početkom lipnja završiti radovi na pojedinim gradskim ulicama.
Osim cijena materijala, pojavila su se još dva problema. Jedan je vezan za specifičnost terena na gradskom području i odnosi se na višak iskopa. Naime, pri izradi projekta rađeni su geotehnički istražni radovi vezani na strukturu podzemlja, odnosno terena na kojem će se izvoditi radovi i oni uvjetuju odabir tehnologije izvođenja. Kako je dobar dio grada u nasipu, kod projektiranog iskopa izvođač mora raditi veće od planiranih aktivnosti kako bi rov pripremio za polaganje cijevi. U rovu se nalaze velike stijene iz nasipa rađenoga 50-ih i kasnijih godina prošloga stoljeća, te se prilikom njihovoga iskopa šire planirani gabariti. S druge strane posao otežava prisutnost podzemnih voda, koje se moraju ispumpavati, što dovodi do povećanja gradijenta i do urušavanja materijala u rov, koji se ponovo mora iskopati, a to, opet, povećava količinu radova. U tako iskopan rov izvođač je prisiljen ugraditi veće količine zamjenskog materijala, što značajno povećava troškove. Izvođaču se, kako neslužbeno saznajemo, priznaje dio troškova, ali očito nedovoljno da bi pojedini izvođači ostali na gradilištu.
Drugi problem vezan je uz asfaltiranje prometnica nakon završetka radova. Županijske i državne prometnice asfaltiraju se u punoj širini jednog kolničkog traka, koja je definirana. Problem su nerazvrstane ceste, često rađene bez projekta, s različitim širinama, manjim od tri metra po naseljima do čak 12 metara u pločasnkoj ulici Neretljanskih gusara. Investitoru je prihvatljiv trošak tri metra širine asfalta preko zatrpanog rova, što će u nekim ulicama biti dovoljno, međutim na jednom dijelu prometnica gdje su veće širine, stanje će ostati neuredno. Da bi Grad Ploče asfaltirao preostali dio potrebni su višemilijunski iznosi, a s obzirom na sadašnje financijske kapacitete gradske uprave, to nije realno očekivati. Osim toga, svjedoci smo da se na terenu događa da se pored projektiranog uništava i okolni asfaltni sloj zbog djelovanja teške mehanizacije poput bagera ili gusjeničara, koji prilikom izvođenja radova oštećuju površine koje nisu obuhvaćene projektom.
Također je važno, što malo tko spominje, i pitanje kućnih priključaka koji se moraju izvoditi u trenutku kada aglomeracija postane funkcionalna, jer svaki objekt na području aglomeracije morat će biti priključen na istu, što nije predmet ovog projekta.
Projekt izgradnje vodno -komunalne infrastrukture aglomeracije Ploče financira se bespovratnim sredstvima Europske unije iz Kohezijskog fonda, a ukupna mu je vrijednost oko 200 milijuna kuna bez PDV-a, od čega odobrena sredstva Europske unije iznose 137,5 milijuna. Ostatak iznosa financiraju Izvor Ploče (8 milijuna kuna), Grad Ploče (oko 4,5 milijuna kuna), te Hrvatske vode i Republika Hrvatska (oko 50 milijuna kuna).