Most Ston je uz tunele Polakovica (1242 m) i Supavu (1290 m) jedan od najkritičnijih objekata na dionici buduće pelješke ceste od Sparagovića do mjesta Doli u dužini od 18 kilometara, piše Jutarnji list
Radnici Brodosplita započeli su u nedjelju s montažom čelične konstrukcije mosta Ston na novoj cesti preko Pelješca. U tijeku je montaža najvećeg segmenta mosta koji je prije nekoliko dana iz brodogradilišta Brodosplit dopremljen na gradilište mosta. On je dužine 93,8 metara i težak je 323,30 tona. Kako bi se stekao dojam o kakvoj grdosiji je riječ može je se usporediti s dužinom nogometnog igrališta.
To je prvi puta da se jedan takav čelični segment u jednom komadu u Hrvatskoj postavlja na mostnu konstrukciju. Cijeli raspon mosta sastoji se od 6 segmenata ukupne dužine 485 metara i težine 2.000 tona i svi su oni napravljeni u Brodosplitu. U toj tvrtki pojašnjavaju da je ovaj način montaže velikih segmenata odabran jer će se na samom gradilištu morati napraviti tek pet spojeva segmenata, dok bi klasičnim načinom gradnje montaža trajala 5 puta duže, a most bi se sastojao od stotinjak na gradilištu zavarenih elemenata.
Izgradnja mosta od 6 segmenata omogućuje puno bolju kvalitetu same konstrukcije i površinsku zaštitu jer se cjelokupna konstrukcija zavarivala i bojala u kontroliranim uvjetima u velikim Brodosplitovim halama, naglašavaju u toj tvrtki.
Tijekom ponedjeljka na stupove budućeg mosta biti će postavljen i čelični segment B tek nešto kraćih dimenzija koji je također dopremljen na gradilište. Riječ je o segmentu dužine 60 metara i težine 352,70 tona. Svi segmenti mosta na stupove će biti postavljeni uz pomoć brojne Brodosplitove mehanizacije, a na montaži radi oko 50 njihovih radnika. Na gradilištu je i dizalica Manitowoc kapaciteta 750 tona za podizanje tih elemenata.
Ova dva segmenta u malostonski zaljev dopremljena su specijalnom baržom koja će se nakon iskrcaja ova dva elementa vratiti u Brodosplit po sljedeća dva segmenta, a nakon toga i po posljednja dva. Prema planu stručnjaka Brodosplita, montaža svih 6 segmenata trebala bi biti završena u roku od 20 dana računajući od danas. No, to ovisi i o vremenskim uvjetima. Odnosno o vjetru i temperaturi zraka.
Primjerice, da bi se segmenti podigli na stupove i obavila montaža brzina vjetra ne smije biti veća od 5 metara u sekundi. Da su segmenti montirani tijekom ljeta, cijeli posao bi kraće trajao. Nakon spajanja ovih šest elemenata slijedi betoniranje kolničke ploče.
Most Ston je uz tunele Polakovica (1242 m) i Supavu (1290 m) jedan od najkritičnijih objekata na dionici buduće pelješke ceste od Sparagovića do mjesta Doli u dužini od 18 kilometara. Tu dionicu gradi grčka tvrtka Avax, a ukupna vrijednost ugovora je 511 milijuna kuna. Most prelazi preko malostonskog zaljeva i direktno spaja spomenuta dva tunela. Dugačak je 485 metara i visok 40 metara, a sastoji se od pet stupova i dva upornjaka.
Prema procjenama, izgradnja mosta mogla bi završiti do ljeta, ali do tada neće biti završena oba tunela. Hrvatske ceste, koje su investitor ovog projekta, nedavno su objavile kako će Stonska obilaznica biti završena tek na jesen, najkasnije do kraja ove godine. To znači da će na ljeto ove godine u promet biti pušten dio od Jadranske magistrale do mosta Pelješac, most Pelješac, dionica nove pelješke ceste od Duboke do Sparagovića, koju gradi tvrtka Strabag, te dio dionice koju gradi Avax, od Sparagovića do čvora Prapratno na obilaznici Stona.