Od kolijevke pa do groba najljepše je đačko doba”-stara je to narodna poslovica koju jako dobro zna učiteljica iz Metkovića, Marijana Curić, koja je odgajala generacije i generacije malih Neretvana za što je nedavno dobila i prestižno priznanje „Global Teacher Award”., koje joj je dodijelila AKS Education Awards iz Indije, piše Dubrovacki vjesnik
Nagrada je to učiteljima, nastavnicima i profesorima koji unaprjeđuju svoju profesiju te stvaraju bolje i kvalitetnije društvo. Iako je za svoj 23-godišnji rad u Osnovnoj školi Stjepana Radića nagrađena već mnogo puta, biti izabrana među 100 najboljih u svijetu posebno je priznanje učiteljici Marijani Curić.
– Pored obrazovanja bitna karika je i odgoj. Ako primijetim neke nepravilnosti u ponašanju mojih učenika, nikada ne pređem preko toga, već se zaustavim i pokušam ispraviti pogrešku. Smatram da je najvažnije biti čovjek te želim da svi oni izrastu u dobre i poštene ljude“, riječi su to učiteljice razredne nastave Marijane Curić – jedne od 100 najboljih učitelja na svijetu. Podsjetimo, AKS Education Awards iz Indije pokrenuo je dodjeljivanje ove prestižne nagrade kojom se odaje priznanje izvrsnim učiteljima iz svih regija i zajednica svijeta te ističe njihov doprinos u izgradnji zajednice i pomaganju da se bolje društvo inspirira poučavanjem. Konkurencija je ove godine bila velika, pri čemu je uključeno čak 110 država. Osim Marijane, nagradu je ove godine dobio još samo jedan učitelj iz Hrvatske.
– Sve to čini me jako sretnom i ponosnom, a kad su mi javili da sam upravo ja ovogodišnja dobitnica, doživljaj je bio toliko emotivan da nisam mogla spavati“, iskrena je učiteljica Marijana.
Projektna nastava
Kako bi dobili „Global Teacher Award” učitelji, nastavnici i profesori moraju zadovoljiti vrlo stroge kriterije AKS Education Awardsa iz Indije. Osnovni kriterij je izvrsnost, a brojni su razlozi zbog kojih je upravo Marijana Curić dobila ovu prestižnu nagradu. Osim klasične nastave u učionicama, tijekom svojega rada s učenicima prakticira i projektnu te istraživačku nastavu. Već godinama sudjeluje u projektima drugih učitelja na platformi e-Twinning, a posljednje tri godine je autor, voditelj i koordinator brojnih projekata po kojima rade ostali nastavnici iz europskih zemalja. Usavršava se na različitim međunarodnim konferencijama, surađuje s lokalnim ustanovama i udrugama, a važno je napomenuti i kako je suautorica udžbenika iz matematike za 1. razred osnovne škole.
– Volim raditi projektnu i istraživačku nastavu te sam se na tom području s godinama mnogo izgradila i napredovala. Kada je u pitanju izvanučionička nastava imam suradnju s lokalnim muzejima i udrugama. Primjerice, djelatnici Arheološkoga muzeja Narona organizirali su vrlo kvalitetne radionice za moje učenike, a teme sam integrirala u nastavu s drugim predmetima. Također, s učenicima radim različita istraživanja. Vodim novinarsku skupinu u školi gdje obrađujemo različite istraživačke teme. Učenici rade intervjue, tekstove, reportažice i razgovore, a vrlo zanimljivo im je bilo kad smo posjetili Udrugu Otac. Ante Gabrić gdje su oni intervjuirali njihove starije korisnike te tako saznali kako se nekada živjelo u Metkoviću i dolini Neretve, priča nam nagrađena učiteljica Marijana. Više je godina vodila i plesno-pjevačku skupinu u školi, u kojoj su učenici mogli naučiti brojne tradicijske plesove i napjeve. Osim što učenike potičem na učenje, i sama se dodatno usavršavam na školskim, županijskim, državnim i međunarodnim konferencijama na kojima često i održavam predavanja. Koordinator sam i različitih školskih priredbi, a vrlo sam sretna što volontiram i u Udruzi ‘Leptirići’ gdje radim s djecom s poteškoćama kojoj je potrebna pomoć u učenju, reći će naša sugovornica.
Web alati u učionici
U njezinom dugogodišnjem radu izmijenili su se različiti učenici, a poseban izazov bile su prošle dvije školske godine u kojoj su, zbog pandemije koronavirusa, učenici dio nastave pohađali i online. Upravo je iskustvo rada na e-Twinning platformi i poznavanje digitalnih alata olakšalo to razdoblje njoj i njenim učenicima.
– Dugogodišnji rad na e-Twinning platformi doprinio je tome da se znam služiti web alatima te predstavljati radove na različite načine. Upravo tako i poučavam učenike – da koriste suvremene web alate koji su primjereni za njihovu dob. Mi smo u vremenu online nastave imali suradničke alate, gdje bi učenici postavili svoje radove, vidjeli radove ostalih učenika te ih tako uspoređivali. Na taj način oni su mogli uvidjeti koliko je njihov rad dobar u odnosu na druge. Koristili smo i zoom te Teams platforme, a svakodnevno sam ih poučavala i putem videopoziva. Zapravo, mobiteli i digitalni mediji dosta su izmijenili obrazovni sustav i prije same pandemije, a s time su i učitelji morali izmijeniti svoj način poučavanja. Moj način je već godinama kombinirani tradicijsko-suvremeni način, reći će Marijana, otkrivši nam kako u svome radu s učenicima uživa jednako danas, kao i prvoga radnog dana kada je došla u razred.
Volim svoj posao kao i prvog dana
– Volim svoj posao jednako danas, kao i prvoga dana. Smatram da za rad s tako malim uzrastima učitelji moraju imati emociju. Smatram da je ja imam, da volim svako dijete te da sam pravedna. Također, željela bih zahvaliti svojim kolegama koji su sudjelovali u mojoj nominaciji te mi pružili podršku, ravnateljici škole Boženi Nikoletić, mojoj obitelji koja uvijek doprinosi mome radu, svim mojim sadašnjim i bivšim učenicima, njihovim roditeljima te božjoj milosti koju imam svo ovo vrijeme, zaključila je Curić.
Stanislav Soldo/Dubrovački vjesnik
Slika: metkovic.hr