Most Rogotin, preko rijeke Neretve, nedavno je „proslavio“ pet i pol desetljeća života i, premda je u konstrukcijskom smislu stabilan, uskoro će se na njemu obavljati višemilijunski radovi sanacije. Kako su nam odgovorili iz Hrvatskih cesta, radovi na sanaciji mosta Rogotin odvijati će se u sljedećem planskom periodu, a neslužbeno doznajemo da to ovisi o drugim projektima na magistrali kroz dolinu Neretve, koje će realizirati Hrvatske ceste. Predviđena vrijednost radova je oko 2,5 milijuna kuna, a predviđeni rok za izvođenje radova je tri mjeseca.
Predviđeni radovi uključuju uklanjanje oštećenih slojeva kolničke konstrukcije, kako na središnjem dijelu mosta tako i na pješačkim stazama mosta, obnovu kolničkog zastora, te po potrebi reprofilaciju kolnika. Predviđeni su i radovi na sanaciji prijelaznih naprava i dilatacijskih reški, hidrodinamičko čišćenje konstrukcije mosta uz sanaciju eventualno oštećene armature i reprofilaciju betona, obnova AKZ pješačke ograde, zamjena slivnika i sanacija odvodnje. Isto tako, predviđeni su i radovi na sanaciji betona podgleda mosta, naglavnica i unutrašnjosti sanduka mosta.
Značajniji radovi na sanaciji mosta odrađeni su tijekom 2008. godine pri čemu su izvedeni radovi konstrukcijske sanacije i ojačanja glavnih nosača mosta uz izradu kolničke konstrukcije i sanaciju prijelaznih naprava.
Inače, most na Neretvi, „preko kojeg pobjedonosno teče Jadranska magistrala“, kako piše u pozivnici za svečano otvaranje, „predat je saobraćaju“, 27. srpnja 1966. godine, na tadašnji Dan ustanka naroda Hrvatske. Radnici beogradske Mostogradnje „u 750 napornih dana podigli su čvrsti gigant dug 414 metara u koji je ugrađeno 433 tone betonskog i 139 tona visokovrijednog čelika“. Izgradnja mosta na mekanom tlu zahtijevala je niz složenih tehničkih zahvata, pa se, tražeći čvrst oslonac za njegove temelj, na pojedinim mjestima bušilo i do 40 metara dubine, pri čemu je iskopano 4 300 metara kubičnih muljevitog nanosa. Most ima sedam otvora od kojih najveći srednji ima 110 metara širine. Kolnik je širok 7,5 metara, a pješačke staze s obje strane 1,5 metara. Primjenom tadašnjih najsuvremenijih sistema konzolnih kliznih oplata graditelji su omogućili nesmetan brodski promet za cijelo vrijeme izgradnje mosta.
Investicije u blizini mosta
U samoj blizini mosta, koji se nalazi u sastavu državne ceste D-8, Hrvatske ceste uskoro planiraju realizirati još nekoliko važnih projekata. Riječ je obnovi magistrale kroz obližnji Opuzen, što je nastavak radova na obnovi te dionice iz pravca Metkovića. Također, planira se i obnova i rekonstrukcija Jadranske magistrale iz pravca Komina prema mostu Rogotin, koja uključuje i sporno i rizično skretanje prema Kominskom ušću, gdje su se događale prometne nesreće, a mještani Rogotina mogu očekivati aktivnosti na mostu preko Crne rijeke kako bi se poboljšala preglednost sudionika u prometu.
O ovoj temi čitajte u tiskanom izdanju Dubrovačkog vjesnika koji je na pločanskim kioscima od petka ujutro!