Skretanje s Jadranske magistrale, nakon što se prijeđe Rogotinski most, na sada županijsku ceste koja vodi prema Kominskom i Opuzenskom ušću, te prema Blacama dugi niz godina predstavlja veliku opasnost za sudionike u prometu, na toj lokaciji događale su se brojne nesreće, a problem još nije riješen. Ravnatelj Doma zdravlja u Pločama dr. Vinko Matić već tridesetak godina svakodnevno navedenom cestom ide na posao iz mjesta Blace n/m gdje stanuje , do Ploča gdje radi i nakon posla se vraća kući. Često navedenu rutu odvozi i više puta dnevno, pa je jasno da cestu poznaje dobro – od makadamske prije 30 godina do asfalta danas. Dr. Marić se nekoliko puta našao u situacijama opasnim po život i, za raliku od nekih drugih, izvukao se neozlijeđen, no njegova priča je zanimljiva i upozoravajuća. Dogodila se u petak 8. siječnja ove godine kada se vraćao s posla i oko 14 sati se zatekao na navedenom mjestu iz pravca Ploča.
„Magistrala je nakon prelaska mosta bila bez vozila u oba pravca i dok sam se približavao na križanje za Ušće u retrovizoru sam u daljini vidio kamion koji je upravo sišao s mosta, i ukazao se na pravcu iza mene. Na pedesetak metara pred križanjem dao sam lijevi žmigavac za skretanje kako bi ga vidio i spomenuti kamion i usporavao sam, međutim je iz suprotnog pravca dolazila kolona od tri osobna vozila i šleper na začelju, koju sam morao pričekati da prođu kako bih skrenuo lijevo. Stao sam uz središnju liniju na cesti i čekao prolazak navedene kolone, ali sam ujedno gledao u retrovizor približavanje kamiona iza sebe. Kolona je prolazila svojim ritmom, ja sam čekao na sredini ceste, a kamion u retrovizoru je postajao sve veći. Kad sam procijenio da dolazi prebrzo, a još nije prošao šleper na suprotnoj strani u koloni, postalo mi je jasno opasnosti i jedino što mi je preostalo bilo je zagaziti malo preko središnje crte ceste, napraviti više prostora kamionu iza mene za proći ako može i čekati kako će se sve završiti. Očito je bilo da kamion iza mene zbog brzine ne može stati, jer je počeo kasno usporavati (iz kojega razloga ne znam iako sam ga cijelo vrijeme pratio), jedino čemu sam se nadao osim sudara je da može proći uz mene desno. Kako je već cijeli bio u mom retrovizoru, a šleper je taman dolazio uz mene i vidio situaciju na cesti te se na sreću odmakao od mene (iako sam dijelom bio na njegovoj traci), čvrsto sam stisnuo volan, pritisnuo tijelo i glavu uz sjedalo i čekao udarac od straga. Ne mogu vam ni opisati što prolazi kroz misli u trenutku kad očekujete najgore, stražnji ili bočni udarac koji će vas stjerati pod točkove šlepera koji juri uz vas sedamdesetak km/h, a ne možete učiniti doslovno ništa, nego čekati sudbinu koja ovisi o nečijem nemaru, oholosti ili aroganciji, i koji će na kraju reći Žao mi je – nisam htio.
Na moje iščekivanje pa čuđenje, umjesto udarca našao sam se u buci, tutnjavi i trešnji obostrano uz moje vozilo, lijevo od šlepera, a desno od kamiona koji se uspješno provukao tik uz mene poskakujući i vijugajući s 2 točka na asfaltu, a 2 na makadamu uz kontrolu kakvu je mogao imati u navedenim okolnostima pri brzini od bar šezdestetak km/h – doslovno kao metak uz mene. Uspio je proći, hvatao je ravnotežu vraćajući se na magistralu i nastavio prema Opuzenu ne zaustavljajući se, a šleper u suprotnom pravcu je odmicao svojim putem. Očito još nisam bio na redu Svetom Petru – promislio sam, na sredini prazne magistrale ostao sam, trgnuo se , prešao lijevo na cestu prema Ušću i nastavio dalje kući“, prisjeća se dr. Matić i nastavlja: „Analize samog događaja su suvišne, jer mi je vozilo s automatskim mjenjačem, te su mi osim žmigavca cijelo vrijeme bila upaljena i zaustavna svijetla zbog čekanja i bio sam vidljiv na cesti, pa je očito da me je vozač kamiona iza mene vidio ili uočio kasno kad već nije mogao zaustaviti svoje vozilo. Nije mogao ni kočiti kad se odlučio na obilaženje jer bi potpuno izgubio kontrolu nad kamionom u kočenju i istovremenom okretanju volana“
Dr. Matić istaknuo je kako je istu situaciju na navedenom mjestu doživio i prije dvije godine, ali s osobnim vozilom iza sebe umjesto kamiona – koje se lakše provuklo uz njega s desne strane i pri većoj brzini, te još dva puta u zadnjih nekoliko godina kada su ga pretjecali, kao i cijelu kolonu iza njega, u trenutku njegovoga skretanja na lijevo za Ušće. Izvukao se tada nastavljajući put prema Opuzenu u istom pravcu umjesto skretanja – doslovce u zadnjem trenutku, kako je istaknuo.
„Te sreće nisu bili Srećko Vlatković – moj pacijent koji je udaren od vozila koje ga je pretjecalo u trenutku skretanja lijevo za Ušće prije četiri godine, kao i Darko Čupić – također moj pacijent, kojemu je udareno vozilo na istom križanju prije deset godina. – što je jedva preživio. Liječili su se mjesecima, a i danas nose posljedice istog. Na navedenom križanju gotovo svake godine ima nekoliko prometnih nezgoda, a i poginulo je nekoliko osoba iz sličnih razloga (podignuta je i jedna spomen ploča poginuloj osobi), i svima je poznato da je križanje opasno, te je davno bilo vrijeme za nešto poduzeti. Nakon postavljanja onolikih prometnih znakova između Ploča i Opuzena (ukupno preko 300 – na Magistrali 200) koji nam odvlače pažnju i koncentraciju pri vožnji ako ćemo ih sve pratiti, te ograda uz Magistralu da ne sletimo sa ceste – a od nedavno i na cesti za Ušće uz Neretvu, koje zbog sužavanja iste priječe mimoilaženje s ijednim kamionom (Hrvatske vode, poljoprivednici) ili većim kombijem (kamperi, poljoprivrednici), valjda je došlo vrijeme da se navedeno križanje proširi za zaustavnu traku čekanja na Magistrali pri skretanju u lijevo iz pravca Ploča i napravi ga se manje opasnim“, ustvrdio je dr. Matić, pitajući se koliko se sličnih nezabilježenih slučajeva dogodilo ili još prometnih nezgoda i smrtnih slučajeva se treba dogoditi na navedenom mjestu da bi odgovorni shvatili što se tamo događa i što treba poduzeti?
Zbog toga se obratio na nekoliko adresa institucija koje smatra odgovornima za ovakvo stanje, kako bi se zaštitili vozači koji koriste cestu za ušće i Magistralu i kojih je sve više, osobito tijekom ljetnih mjeseci.
MUP: Postoji određena opasnost od događanja prometnih nesreća
Odgovarajući na dopis dr. Matića, iz PU DNŽ, istaknuli su da su izvršenim pregledom utvrdili „da poradi nepostojanja prometne trake za skretanje vozila koja skreću s državne ceste D8 iz smjera Ploča na lokalnu cestu 69007 prema ušću rijeke Neretve postoji određena opasnost od događanja prometnih nesreća“. Zato su uputili dopis nadležnoj instituciji Hrvatske ceste d.o.o.
Hrvatske ceste: Nadaju se rješenju problema u „najkraćem mogućem roku“
Hrvatske ceste planiraju izvesti radove na rekonstrukciji dijela D8 od mosta preko rijeke Neretve do Opuzena. „Izrađena je projektna dokumentacija kojom je predviđena i izgradnja prometne trake za lijevo skretanje na raskrižju s lokalnom cestom 69007, kojom upravlja Županijska uprava za ceste. Nakon provođenja propisane procedure raspisat će se natječaj za odabir izvođača radova te se nadamo da će se čitav postupak okončati u najkraćem mogućem roku“, odgovorili su pločanskom liječniku.
O ovoj temi čitajte u tiskanom izdanju Dubrovačkog vjesnika koji će na pločanskim kioscima biti od petka ujutro!