Pelješki most je spojen s kopnom. Prvi stup u moru i onaj na kopnu u Komarnoj povezani su čeličnom rasponskom konstrukcijom dugom 52 metra i teškom gotovo 600 tona, javlja Slobodna Dalmacija
Tako se već pelješkim mostom može prošetati na prvih pedesetak metara, a kako najavljuju iz Hrvatskih cesta uskoro slijedi i nastavak spajanja stupova čeličnim elementima u budući kolnički trak.
Prvi putnici i vozila samim pelješkim mostom od Komarne do Brijeste mogli bi prijeći već početkom naredne godine dok se kompletan projekt mosta sa pristupnim cestama, vijaduktima i tunelima planira dovršiti do ljeta 2022. Naime, u tijeku je izmjena projektne dokumentacije na čvoru Brijesta pa bi osobna vozila mostom mogla prelaziti pola godine prije dovršetka pristupnih cesta, na kojima radove izvode grčki Avax i austrijski Strabag.
I sam premijer Andrej Plenković svjedočio je u ponedjeljak na gradilištu mosta u Komarnoj postavljanju čeličnog bloka kojim se spajaju prvi stupovi.
– Ovo je važan korak u izgradnji pelješkog mosta koji će sa pristupnim cestama biti dovršen do lipnja 2022 godine. Godinu i pol smo pred funkcionalnim pelješkim mostom koji spaja jug Hrvatske s ostatkom zemlje što je i naš glavni cilj. Ovaj projekt vrijedan 520 milijuna EUR-a sufinanciran EU sredstvima zaista je od strateškog značaja za RH, istaknuo je premijer Plenković.
S tehničkim detaljima radova na pelješkom mostu premijera je upoznao predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić.
– Svakim danom smo bliže dovršetku radova na pelješkom mostu. Most će se fizički spojiti do kraja studenog, ali onda slijedi opremanje mosta što bi trebalo biti dovršeno do polovine siječnja naredne godine, pojasnio je Škorić, naglašavajući da unatoč početnom kašnjenju napreduju radovi i na pristupnim cestama.
Zastoji su bili zbog korona krize koja je usporila dopremu opreme i ljudstva na gradilište pristupnih cesta. Taj zaostatak je još tu, ali važno je naglasiti da je grčka tvrtka Avax imala kraće rokove za dovršetak svoje dionice na pristupnim cestama od Strabaga pa bi oni radove trebali dovršiti otprilike u isto vrijeme – pojasnio je Škorić, još jednom naglasivši da će pelješkim mostom, čim prođe tehnički pregled, moći prometovati osobna vozila i vozila do 7,5 tona koja će preko čvora Brijesta izlaziti dalje na postojeću staru pelješku cestu.
Stanovnici Komarne su zadovoljni dinamikom radova. Otkako su Kinezi došli, broj stanovnika u njihovom malom mjestu se udvostručio. Ipak, sretni su što radovi na mostu napreduju, ali i pomalo tužni jer im susjedi Kinezi sa kojima su se srodili uskoro odlaze.
S Kinezima smo se sprijateljili. Nažalost, zbog korone nismo mogli zajedno sa njima proslaviti kinesku Novu godinu, ali nadam se da ćemo je proslaviti iduće godine – kaže nam Mile Brljević iz Komarne.
– Eto, gledali smo kako pucaju vatromet za njihovu novu godinu i u petak i u subotu, ali nismo im se pridružili u slavlju – govori nam.
– Ovaj most će nam omogućiti bolji život – zaključuje Brljević.
S njime se slažu i načelnici Stona i Slivna, Vedran Antunica i Smiljan Mustapić. Izgradnjom mosta njihove općine dobivaju novu šansu za gospodarski razvitak.
Hoće li u općini Slivno faliti Kinezi kad se most završi i gradilište isprazni, pitali smo načelnika Mustapića.
– Oni su jedan tih i radišan narod. Naravno da će nam faliti kad odu, ali nadam se da će se u ovaj kraj vratiti kroz neke druge projekte, kazao je Mustapić.
Piše: Stanislav Soldo
Slike: Božo Radić