Unatoč početnom kašnjenju, pristupne ceste na Pelješcu grade se u punoj dinamici. Premda se u početku mislilo da će ceste i prateći infrastrukturni objekti, tuneli, vijadukti i mostovi na stonskoj obilaznici kasniti duže od godine dana za samim mostom gdje kineska tvrtka CRBC danonoćno izvodi radove, izvođači radova, poglavito grčki Avax su se konsolidirali, pa se čini da ipak neće biti značajnijeg probijanja rokova.
Tako bi se Pelješki most sa pristupnim cestama trebao pustiti u promet dogodine do kraja lipnja. Gradilišta na Pelješcu obišao je ministar mora prometa i infrastrukture Oleg Butković te se iz prve ruke upoznao sa dinamikom izvođenja radova. Ministar je obišao tunel Debeli brijeg nedaleko od Stona koji je probijen čak 75 dana prije roka.
– Pandemija COVID-a nije zaustavila radove ali je zasigurno imala utjecaj na njihovo usporavanje.Pelješki most je najznačajniji infrastrukturni projekt koji ima i određenu simboliku jer spaja hrvatski teritorij-kazao je ministar Butković, koji se nada da neće biti značajnijeg kašnjenja radova na pristupnim cestama u odnosu na sam most.
Dok je bio u Stonu, sa ministrom Butkovićem se neplanirano susreo pelješki vinar, Miho Rozić, preko čijih maslinika i vinograda se gradi jedna od pristupnih cesta. On je inače nezadovoljan novčanim obeštećenjem kojega je dobio od Hrvatskih cesta zbog čega je više puta i prosvjedovao.
– Čovjek ima neke probleme i moramo svakoga razumjeti. Međutim sam Pelješki most, pristupne ceste i trase tih cesta su određene kroz prostorno-plansku dokumentaciju. Nitko od nas nije svojevoljno određivao kuda će ceste ići. Odgovor na sve je dala struka. Projekt se ne može zaustavljati i trase se ne mogu izmještati jer bi nas to odvelo u nedozvoljena kašnjenja pa bi se dovelo u pitanje europsko financiranje projekta, kazao je ministar Butković naglasivši da će vinara Miha Rozića pozvati u Zagreb na sastanak kako bi se pokušao riješiti njegov problem.
Ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije, Nataša Tramišak koja je također obišla gradilište pristupne ceste i tunela Debeli brijeg naglasila je da je vrijednost projekta pelješkog mosta preko četiri milijarde kuna od čega je 3,2 milijarde financirano sredstvima Europske unije.
Projekt cestovnog povezivanja južne Dalmacije podijeljen je, podsjetimo, u četiri faze: Izgradnja mosta Pelješac, izgradnja pristupnih cesta Dubroba-Sparagovići-Zaradeže, Izgradnja stonske obilaznice podionice Sparagovići-Zaradeže-Prapratno i Prapratno Doli.
Među tim infrastrukturnim projetima najznačajniji je tunel Debeli brijeg koji je probijen prije roka. Njegova dužina je 2,4 kilometra uz poprečni presjek od 56,17 metara što odgovara brzini vožnje od 80 km/h.
Potpisani ugovori za Ubli i Cavtat
Ministar Butković je u Stonu potpisao ugovore za Gradnja luke Ubli i rekonstrukcija luke u Cavtatu. Riječ je investicijama oko 90 milijuna kuna koja se financira iz EU fondova. Ukupna ulaganja u prometnu infrastrukturu u RH su oko 25 milijardi kuna. Pokrenuta su značajna ulaganja u luke za koje će se izdvojiti milijarda kuna. – Mi smo pomorska zemlja i moramo ulagati u naše luke-kazao je ministar Butković.