Projekt izgradnje mosta Pelješac i nove spojne pelješke ceste u ovom trenutku suočava se s dva velika problema. Završetak izgradnje mosta Pelješac kasnit će najmanje tri mjeseca jer IGH i Invest inženjering, tvrtke koje obavljaju nadzor izgradnje, ne mogu u Kini obaviti kontrolu kvalitete izrade elemenata čelične rasponske konstrukcije mosta, a bez toga elementi ne mogu biti upućeni u Hrvatsku, piše Jutarnji list.
Zbog pandemije koronavirusa djelatnici ovih tvrtki ne mogu otići u Kinu pa se sad traži mogućnost angažmana neke strane kompanije koja bi u Kini obavila taj posao. Razgovara se s jednom američkom i jednom njemačkom tvrtkom. Rješenje se mora postići u što kraćem roku jer bi u suprotnom moglo doći do zaustavljanja proizvodnje čeličnih elemenata, što bi pak dovelo do punog duže odgode završetka mosta.
Početkom godine u Hrvatsku je stiglo tek 29 elemenata konstrukcije od ukupno njih 165 koliko ih treba biti dopremljeno. Rasponski sklop mosta, odnosno glavna nosiva greda, sastavlja se od elemenata koji su sastavljeni od čeličnih limova zavarivanjem. Kako bi varovi bili što kvalitetnije napravljeni, odlučeno je da se limovi vare u Kini. No kašnjenje završetka izgradnje mosta i nije neki veliki problem. Hrvatskim cestama kao investitoru daleko je veći problem kašnjenje radova na 18 kilometara dugoj dionici pelješke ceste od Sparagovića do Doli koju gradi grčka kompanija Avax, piše Jutarnji list.
Grci su na gradilište uvedeni u prosincu 2019. godine, a u ovih šest mjeseci obavljeno je samo krčenje terena na trasi. Rok za izgradnju dionice je 28 mjeseci, a naši sugovornici smatraju kako Grci taj rok mogu dosegnuti ako se uozbilje i ozbiljno krenu raditi. Do sada su zastoj radova pravdali koronavirusom, iako ta činjenica primjerice nije zaustavila Strabag čiji radnici odlično napreduju na prvoj dionici ove ceste od Jadranske magistrale do mosta i od mosta do Sparagovića.
Dionica je probijena i u tijeku je miniranje tunela dužine 2500 metara. Usporedbe radi, Strabag je na gradilište uveden tek mjesec dana ranije od Avaxa.
Na “grčkoj” trasi su dva tunela koja bi Avax trebao početi bušiti što prije, ali oprema još uvijek nije na Pelješcu. Grci tvrde kako su je uputili kopnenim putem iz Grčke, ali je zbog pandemije stala u Albaniji i tamošnje vlasti je ne puštaju dalje. No, nakon otvaranja granica i transportnih tokova i ovaj argument više nije valjan za mirovanje gradilišta. Stoga će se, kako saznajemo, od Avaxa tražiti da pod hitnom krene s ozbiljnim radovima na ovoj dionici.