Zahvaljujući povoljnoj epidemiološkoj situaciji (primjerice, u čitavoj Hrvatskoj jučer bilježimo svega tri novozaražena koronavirusom), Hrvatska od ponedjeljka ulazi u drugu fazu popuštanja restriktivnih mjera za suzbijanje zaraze.Profunkcionirat će zdravstveni sustav za ‘ne-Covid’ pacijente, otvaraju se ambulante liječnika obiteljske medicine, zubaru će opet moći i oni koji nisu hitni slučajevi, a ordinacije otvaraju i oni u privatnoj praksi. Osim toga, klijente će ponovno moći primati i one uslužne djelatnosti koje su u izravnom situaciju s ljudima, poput komzetičara, frizera, brijača, pedikera, salona za tetoviranje…
Ipak, to ne znači da će situacija biti kao prije pandemije, jer će se prilikom obavljanja svih tih djelatnosti, kao i korištenja usluga, morati poštovati epidemiološke mjere koje je donio Nacionalni stožer civilne zaštite.
Ne čavrljanju
Preporučene mjere gotovo su identične za sve navedene djelatnosti. Uzmimo primjer odlaska frizeru. Prilikom ulaska u radnju bit će nužna dezinfekcija ruku. U dijelovima salona za plaćanje preporučuje se postavljanje zaštitne pregrade, a razmak u prostoru za čekanje trebao bi biti najmanje 1,5 metar. Istog bi se razmaka trebali držati svi u salonu, izuzev frizera i klijenta, s obzirom da je to naprosto neizvedivo. Općenito se preporučuje da se socijalna distanca primjenjuje gdje god je to moguće, uključujući prostore za odmor zaposlenika i sanitarne čvorove.
Iako su frizerski saloni često mjesto čavrljanja, Stožer preporučuje da se kontakt svede na minimum, a uobičajene perive ogrtače za klijente valjalo bi zamijeniti jednokratnima, te salon što češće provjetravati, čak i za lošeg vremena.
Nitko neće moći primiti osobe koje imaju respiratorne poteškoće kao ni ostale simptome COVIDA-19, a preporuka je i da se svim zaposlenicima pri dolasku na posao mjeri temperatura, piše Jutarnji list.
Treba zabilježiti vrijeme ulaska osobe u salon, kontakt podatke (broj mobitela) i vrijeme napuštanja salona. Ta je informacija, u slučaju otkrivanja oboljelog koji je boravio u salonu u određeno vrijeme, potrebna epidemiolozima, kako bi što brže mogli identificirati i kontaktirati kontakte oboljelog te provesti mjere sprečavanja daljnjeg širenja infekcije. Stranke treba pravovremeno upozoriti da će im se usluga pružiti samo ako su suglasni ostaviti podatke za kontakt. Poželjno je da klijenti nose zaštitne maske.