Pelješki most je imun na COVID-19. Već na prvi pogled prema neretvanskom kanalu uočavaju se grandiozni stupovi budućeg mosta visoki pedesetak metara koji se uvelike izdižu iznad morske površine, piše današnji Dubrovački vjesnik.
Unatoč velikim problemima sa korona virusom koji je pogodio Kinu, otkuda dolazi glavina radne snage ali i materijala, poglavito čeličnih blokova, na gradilištu mosta ništa se ne osjeti. Dapače, zaključak je da što je kriza veća mostograditelji brže rade.
Idu i pristupne ceste
Krenule su i dugo iščekivane pristupne ceste, u tijeku su zemljani radovi na dijelu od Jadranske magistrale prema mostu kod budućeg čvorišta Duboka a radi se i dio trase na Pelješcu gdje je najzahtjevniji objekt tunel Debeli brijeg dužine 2467 metara.
Od tog tunela u Dančanju ovisi dovršetak kompletne dionice, koja vodi od izlaska sa mosta prema Stonu. Međutim, tvrtka Strabag koja izvodi radove ima problema sa radnom snagom i materijalom jer je korona kriza prouzročila velike poremećaje na svjetskom tržištu. Za razliku od tvrtke CRBC i Kineza koji izvode radove na samoj trasi mosta bez ikakvih problema na pristupnim cestama kriza ipak usporava radove. Konkretno problem je nabavka eksploziva za miniranje u tunelu jer su tvornice u Italiji i Srbiji zatvorene. Problem je i sa radnom snagu jer su radnici uglavnom iz Bosne i kada odu svojim kućama ne mogu se vratiti na gradilište jer idu u samoizolaciju. Na ovom gradilištu u Dančanju je angažirano stotinjak radnika a Rok za završetak ove dionice je 33 mjeseca. Vrijednost radova je 478,3 milijuna kuna bez PDV-a.
Slušaju epidemiologe
Grčka tvrtka Avax gradi dionicu ceste od čvora Sparagovići do čvora Doli, ukupne dužine 18 kilometara. Najzahtjevniji dio te dionice je stonska obilaznica, odnosno gradnja dvaju tunela i mosta preko Stonskog kanala što će biti jako zahtijevan posao s obzirom na konfiguraciju terena. Radovi na stonskoj obilaznici će potrajati 28 mjeseci, ukupne vrijednost 515 milijuna kuna bez PDV-a.
Za razliku od drugih gradilišta, koja su uglavnom na izdisaju u Neretvanskom kanalu ovih dana radi se na veliko. Montiraju se segmenti čelične konstrukcije koji su u veljači stigli iz Kine a očekuje se i dopremanje veće količine čeličnih blokova u naredna tri mjeseca. Šest čeličnih blokova već povezuju upornnjak i prvi stup mosta sa kopnene strane u Komarnoj. A ovakvih čeličnih blokova, teških preko stotinu tona neće nedostajati jer je u Kini upravo u tijeku proizvodnja 47 komada, koji bi za oko tri mjeseca trebalo dopremiti na gradilište.
Tako do zastoja radova na Pelješkom mostu definitivno ne bi trebalo doći jer su kineske tvornice čelika koje izrađuju elemente za rasponsku konstrukciju punom pogonu. Ne bi trebalo biti niti problema sa zdravstvenim stanjem radnika na terenu jer se 600 Kinezi pridržavaju strogih uputa epidemiološke službe. Naime, i prije početka epidemije u Hrvatskoj i o najmanjoj promjeni zdravstvenog stanja radnika obavještavali su dežurnog epidemiologa, koji je i zbog obične prehlade obilazio gradilište u Komarnoj i Brijesti. Kako doznajemo, nakon eskaliranja epidemije u Hrvatskoj, kretanje na gradilištu je ograničeno. Nikome iz vana nije dozvoljen posjet na gradilištu pa su Kinezi na gradilištu u svojevrsnoj „samoizolaciji“ u kojoj udarnički grade Pelješki most.
Stanislav SOLDO/Dubrovački vjesnik