Veliki Četvrtak je sjećanje i spomen na Posljednju Večeru, na kojoj je sam Isus ustanovio Svetu Pričest, koja je samo Tijelo i Krv Kristova. To je i ujedno središte svete liturgije (svete mise) koja je samo središte Crkve, lađe koja plovi kroz ovaj zemaljski život prema Nebu.
Na kormilu te lađe je sam Krist, Glava Crkve.
Je li Učitelj mogao nešto ljepše učiniti nego okupiti svoje učenike za obiteljskim stolom? U kućnoj blagovaonici, slaveći najveći blagdan svoje vjere, blagovanje pashalne večere, sjedeći za stolom, uz janje i zelje, kruh i vino, pjevajući psalme i čitajući riječi Svetoga pisma, razmatrali su djela spasenja koja je dobri Bog učinio kada je izveo svoj (izraelski) narod iz ropstva u Obećanu zemlju.
Upravo u blagdanskom ozračju, Učitelj je ustao, i kao domaćin, obratio se svojim učenicima. Ustajanjem, Predsjedatelj stola, u ovoj svetoj noći, najavio je novo jelo i novo piće. Njegovo ustajanje u očima učenika označilo je zalazak prošlosti i noćne strahove, jer drugoga dana osvanut će sunce pomrčine koje će učenike sablazniti u tami njihove sigurnosti i razočarati u vjeri njihove postojanosti. Da ne smalakšete, kao da im reče, u sljedeća tri gladna dana i tri žedne noći, večeras ćete blagovati kruh moga Tijela i piti vino moje Krvi.
Jer, ovo je Njegova posljednja pashalna večera sa svojim učenicima. Jer, ovo je njihova prva euharistijska gozba sa svojim Učiteljem. Posljednja pasha i prva euharistija, u ovoj svetoj noći, ujediniše se preko njegove oporuke, kad im reče: Ovo činite meni na uspomenu.
Oproštajna pasha i oporučna euharistija, u ovoj svetoj noći, janje i zelje, kruh i vino; egipatsko janje iz ropstva, gorko zelje iz pustinjskih lutanja, kruh od uzorane podvornice i vino od obrađenoga trsa, odsada se razdvajaju. Pojedimo janje i zelje Staroga saveza, jer im reče, neka novi Kruh i novo Vino označe Novi savez u mom Tijelu i u mojoj Krvi.
Nakon posljednje blagovane pashalne večere, u ovoj svetoj noći, zatvorena je zadnja stranica Staroga saveza. Nakon prve euharistijske gozbe, u ovoj svetoj noći, otvorena nova stranica Novoga saveza.
On je svojom pashalnom večerom, u ovoj svetoj noći, dokinuo prijelazni obred, a svojom euharistijskom gozbom, u ovoj svetoj noći, otvorio novi Savez u svom Tijelu i u svojoj Krvi.
Novo Pismo, u ovoj svetoj noći, postalo je nova Knjiga ispisana u Njegovoj otkupiteljskoj muci i posvetnoj žrtvi na križu.
Na pashalnoj večeri, u svetoj blagovaonici, kruh pšenični je ogladnio. Da se nasiti tijela Njegova. Na pashalnoj večeri, u svetoj blagovaonici, vino trsovo je ožednilo. Da se napije krvi Njegove. Jer, u Njemu je pashalni kruh ogladnio. Da postane tijelo Njegovo. Jer, u Njemu je pashalno vino ožednilo. Da postane krv Njegova.
Nakon blagovanja pashalne večere, u svetoj blagovaonici, učenici su ogladnjeli, da bi se nasitili živim Kruhom; učenici su ožednjeli da bi se napojili živim Vinom. Njega su učenici bili gladni. Da bi se nasitili tijela Njegova. Njega su učenici bili žedni. Da bi se napojili krvi Njegove.
Učitelj je svoju zadnju pashalnu večeru, u ovoj svetoj noći, blagovao zajedno sa svojim učenicima. Da bi osobno pojeo svoj životni kruh i ispio svoj životni kalež, drugoga dana, na Svetom brdu, u svojoj muci i smrti na križu.
Oni, Njemu na uspomenu, kao zahvalnicu, do svršetka svijeta, prinose euharistijsku gozbu, govoreći: Tvoju smrt naviještamo; tvoje uskrsnuće slavimo; tvoj slavni dolazak iščekujemo.
Je li Učitelj mogao nešto ljepše učiniti nego okupiti svoje učenike za obiteljskim stolom? U kućnoj blagovaonici, slaveći najveći blagdan svoje vjere, blagovanje pashalne večere, sjedeći za stolom, uz janje i zelje, kruh i vino, pjevajući psalme i čitajući riječi Svetoga pisma, ustanovio je novu žrtvenu gozbu svoga Tijela i svoje Krvi, da se preko Kruha i Vina, u svetom prostoru Božjega hrama, na Njegovu oltaru, nastavi djelo spasenja, kojim će dobri Otac darivati svoju vjernu djecu, svaki put kada budu blagovali euharistiju svoga otkupljenja. Amen.
Izvor: narod.hr