U sklopu projekta Medijske pismenosti, u Područnoj školi Brist je već treću godinu obilježen internacionalni Dan sigurnijeg interneta 2020., kojeg sa partnerima i suradnicima organizira Centar za sigurniji internet. Centar već šestu godinu zaredom organizira aktivnosti i akcije s ciljem poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe tehnologije i mobilnih uređaja među mladima i djecom, ali također i roditeljima.
Kroz projekt Medijske pismenosti, čiji su pokretači i osnivači Agencija za elektroničke medije i Unicef, ove godine polaznicima škole u Bristu organiziran je niz predavanja i radionica. Što nam mediji donose u život, kako poučiti djecu da ih sigurno koriste i razviju kritičko mišljenje, koja je razlika između medijski posredovane stvarnosti i onoga što mi mislimo da se uistinu događa, zašto mediji nekim temama daju više prostora i vremena, a nekima manje, kako tumačimo oglase, koja je razlika između realityja i igranog programa, kako nastaju medijski sadržaji, što je digitalna demencija… samo su neka od pitanja obrađena ovim projektom. Djeca su uživala u predavanju o oglasima, radionici u kojoj su zajedno sami osmislili proizvod i napravili oglas za njega.
Dan sigurnijeg interneta 2020. u briškoj školi obilježen je predavanjima, radionicom i igranjem kvizeva i društvenih igara na temu sigurnosti na internetu. U projekt su bili uključeni i roditelji – djeca su ih anketirala, te ih ispitala o poznavanju osnova sigurnosti na internetu. Svi su roditelji bili odlični te su im dodijeljene Diplome za roditelja koji se brine o sigurnosti djece na internetu. Brišćani su se uključili i u e Twining projekt OŠ Brodarica – Sigurnim korakom u školu 1, te su sudjelovali u videokonferenciji i odigrali Kahoot kviz sa svojim vršnjacima iz 20 škola diljem Hrvatske. Kviz je učenike oduševio, posebno jer su do samog kraja vodili, ali su u konačnici pobijedili njihovi prijatelji iz Osnovne škole Ljubo Babić iz Jastrebarskog.
Za kraj projekta Medijske pismenosti ostavljen je djeci najizazovniji dio – Tjedan dana bez ekrana. Njemu prethodi tjedan u kojem učenici pomno bilježe koliko su vremena proveli ispred različitih ekrana (mobitel, tablet, računalo, televizija), čime bude svjesnost o količini vremena koje potroše gledajući ekrane. U tjednu bez ekrana učenici se potiču na međusobnu interakciju, interakciju s roditeljima i na nestrukturiranu igru. „Iako je taj tjedan jako teško izdržati, sigurna sam da ćemo uspjeti i ove, kao i prethodnih godina, a u projektu ćemo i dalje sudjelovati“, rekla je Perica Šutić, učiteljica PŠ Brist.
Izvor: OŠ Gradac