Europska komisija objavila je pozive za podnošenje prijedloga za programe promocije poljoprivrednih proizvoda u svijetu i unutar Europske unije. Programi bi trebali informirati potrošače o različitim EU shemama kvalitete, poput zemljopisnih oznaka ili organskih proizvoda. To je iznimno dobra prilika neretvanskim proizvođačima mandarina da uz financiranje iz EU fondova pokrenu brendiranje neretvanske mandarine.
Kako pojašnjavaju u Ministarstvu poljoprivrede, na ovaj se način želi podići razina svijesti o sustavima kvalitete Europske unije i njihovo prepoznavanje, kao i povećanje tržišnog udjela poljoprivrednih i određenih prehrambenih proizvoda Europske unije, s posebnim naglaskom na ona tržišta u trećim zemljama, kao što su Koreja, Japan, Meksiko, SAD i Kina, koja imaju najveći potencijal za rast.
Za 2020. godinu ukupni proračun koji se izdvaja za promociju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iznosi 200,9 milijuna eura. Očekuje se da bi odabrani programi trebali povećati konkurentnost i potrošnju poljoprivredno-prehrambenih proizvoda EU širom svijeta.
Neretvanski poljoprivrednici s kojima smo razgovarali smatraju da bi trebalo osigurati poticaje za financiranje ambalaže za mandarine kako bi ih na policama trgovačkih centara učinili prepoznatljivima za krajnjega kupca.
SOLDO/Slobodna Dalmacija