Nakon potpisivanja ugovora za izradu Studijske dokumentacije za dionicu autoceste Čvor Metković (naplatne kućice Čarapine) – Dubrovnik (Osojnik), dugo najavljivan projekt gradnje autoceste na jugu korak je bliže ka početku realizacije.
Podsjetimo, u ime Uprave HAC-a d.o.o. predsjednik dr.sc. Boris Huzjan je potpisao Ugovor za izradu Studijske dokumentacije povezivanja Južne Dalmacije na sustav mreže autocesta u Republici Hrvatskoj na potezu od čvora Metković do budućeg mosta Pelješac i od čvora Doli do Grada Dubrovnika s poslovnom udrugom TRAFFICON d.o.o. i PRO URBE k.f.t., sukladno zaključku sa sjednice Vlade Republike Hrvatske koja je održana u Dubrovniku početkom veljače 2019. godine. Potpisivanju ovog ugovora su nazočili župan Dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić i saborski zastupnik Branko Bačić.
Izrada Studijske dokumentacije podrazumijeva utvrđivanje opravdanost izgradnje autoceste od čvora Metković do Dubrovnika, u prvoj fazi preko Pelješkog mosta i pristupnih cesta koje su trenutno u izgradnji. Potpisivanjem ovog ugovora, napravljen je još jedan korak u izgradnji autoceste do Dubrovnika kroz hrvatski teritorij, kako je predviđeno Prostornim planom Dubrovačko-neretvanske županije, priopćeno je na županijskim mrežnim stranicama.
Kako doznajemo, HAC je predložio i trasu buduće autoceste te neke od tehničkih uvjeta po kojima bi se autocesta gradila. Tako se od ponuditelja traži da razrade mogućnost da se autocesta u prvoj fazi sagradi u poluprofilu autoceste, odnosno prometnica s dvije prometne trake.
Prema projektnom prijedlogu trasa autoceste do Pelješkog mosta počela bi kod čvora Metković, a završila kod čvora Duboka na samom ulazu na most. Dužina te trase je 18,4 kilometra, koja se proteže na građevinski zahtjevnom terenu. Na njoj bi tako trebalo sagraditi desetak različitih objekata ukupne dužine 9,6 kilometara. Riječ je o pet tunela, od kojih su najduži tunel Ježevac od 3, 2 km metara i tunel Rujnica u dužini oko jednoga kilometra.
Ovaj projekt ako se realizira podrazumijevao bi izgradnju i mosta preko rijeke Neretve u dužini od 1,5 kilometara. Taj most bi se gradio na potezu između Kule Norinske i Opuzena. No, s obzirom na trusno i meko močvarno tlo, to je iznimno težak građevinski zahvat. Osim toga, neizvjesno je kako će se prema ovom projektu postaviti zaštitari prirode budući da bi on išao po sredini neretvanske močvare pa do ulaza na gradilište Pelješkog mosta. Ipak o tome je prerano govoriti jer naručena studija može pokazati da je riječ o neisplativom infrastrukturnom projektu.