Na prometnicama od Prevlake do Neretve raspoređeno je 12 kamera za nadzor brzine. Neke su aktivne mjesecima, neke će tek proraditi, no većina ih ‘ordinira’ duž Jadranske magistrale, a ostatak u frekventnim ulicama, rizičnim za sve sudionike u prometu, piše Dubrovački vjesnik.
Iz Policijske uprave dubrovačko-neretvanske izvijestili su nas kako su kamere na Državnoj cesti D 8 postavljene na lokaciji Zaton Doli, Brsečine, Stablina (Ploče) i Dubrovnik na JTC kod Sinjske ulice i u Čajkovićima. Ceste su pod video-nadzorom i magistrali na Grudi. Kamere ‘vrebaju’ i u Splitskoj ulici u Metkoviću, te na cesti D-414 u Orebiću.
Uskoro će još četiri kamere nadzirati promet
– Kamere su postavljene kao vid prevencije na lokacijama na kojima se, prema sigurnosnim pokazateljima, događaju najteže prometne nesreće prouzročene prebrzom vožnjom – javljaju iz policije i dodaju kako su osim navedenih kamera koje su u operativnoj funkciji od proljeća ove godine, nedavno postavljene kamere na još četiri lokacije čija se operativna primjena očekuje vrlo skoro.
– Radi se o lokacijama Plat i Kupari na Državnoj cesti D8, dok je u Dubrovniku obuhvaćena Ulica Pera Bakića, a u Metkoviću Ulica Zrinskih i Frankopana – istaknuli su iz PU dubrovačko-neretvanske i objasnili kriterije za postavljanje ovih uređaja.
– Kamere se na kućišta postavljaju temeljem analize statističkih pokazatelja o broju prometnih nesreća i njihovim uzrocima, i te lokacije se stalno izmjenjuju – napominju. Odgovor o ‘lažnim kamerama’ s praznim kućištima koje služe kao podsjetnik vozačima na oprez u vožnji, ne odgovaraju:
– Podatak o lažnim kamerama nismo u mogućnosti dati jer tada njihova operativna funkcija ne bi bila svrsishodna – rekli su iz PU dubrovačko-neretvanske.
Trebaju li lokacije kamera biti posebno označene?
Raspored, označavanje i efekte uređaja za mjerenje brzine komentirao je i predsjednik dubrovačke Udruge Sigurnost u prometu Denis Pavela.
– Kad govorimo o mjernim uređajima postavljenima duž državne ceste D-8 kroz našu Županiju, možemo govoriti o mjerama koje će sigurno pridonijeti smanjenju prometnih nesreća, posebice onih najtežih kojima je uzrok nepropisna brzina. Ono što je sigurno da je ulaganje u navedene uređaje za mjerenje brzine svrsihodnije od predočnika brzine koji su u zadnjih nekoliko godina postavljani na našim cestama. To proizlazi iz činjenice da sami predočnici brzina nisu imali mogućnost sankcioniranja prekršitelja koji su prekoračili brzinu te su služili mladim ljudima za testiranje brzina njihovih vozila, dok kod mjernih uređaja koji se sada postavljaju (“kamera”) to nije slučaj te ukoliko prekoračite brzinu, bit će te kažnjeni. Samo znanje da ćete biti kažnjeni utječe da vozači paze na prekoračenje brzine – smatra Denis Pavela.
Osvrće se Denis Pavela i na označavanje mjesta gdje se provodi nadzor i mjerenje brzine.
– To je predviđeno u novom Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama koji je izašao u Narodnim novinama 2019. godine, i to pod oznakama C122 (Označava cestu, odnosno dio ceste na kojem se obavlja kontrola brzine vozila) i C123, što je oznaka za cestu ili dio prometnice na kojemu se obavlja nadzor prometa – kaže Pavela.