U modernom nogometu ogromna se važnost pridaje sportskoj opremi i dresovima. Veliki svjetski klubovi organiziraju grandiozna predstavljanja novog dresa svake sezone, osim glavnog, tendencija je svake sezone predstaviti i potpuno novi rezervni dres, a specijalizirane internetske stranice prate samo ovaj segment nogometa i nogometnog marketinga.
Kada je katalonski gigant Barcelona predstavila novi dres na kvadratiće, svi su pomislili da se radi o kopiji hrvatskog dresa. Iz Barce su pokušali objasniti da se radi o inspiraciji iz gradske četvrti Eixample gdje su zgrade objedinjene u kvadrate. Bilo kako bilo prodaja dresova im ide navodno neviđeno dobro i unatoč negodovanju tradicionalista ruše se rekordi.
I dok su europski velikani već tijekom 70-ih godina prošlog stoljeća počeli pridavati pažnju odabiru i dizajnu prepoznatljivih dresova, bilo je potrebno mnogo vremena da se nešto slično počne događati i u malim, amaterskim sredinama.
U Opuzenu su tako odlučili da ove sezone po prvi put dres Plave makinje neće biti generički, odabran od ponuđenih i dostupnih modela u nekom od kataloga poznatih proizvođača sportske opreme, već će se u suradnji sa specijaliziranom firmom izraditi posebni, opuzenski dres. Onaj po kojem će i u kojem će Neretvanac biti i izgledati jedinstveno.
– Motiv nije bilo teško pronaći – kaže nam predsjednik Kluba Kristijan Soče.
– Opuzenska pjaca središnje je mjesto života, klasična mediteranska pozornica za svakodnevne rituale. Mjesto susreta i komunikacije, života i komedije, gdje se ljeti isprepliću domaći i stranci i svi oni koji se barem na kratko vrate na ljetni odmor u svoje Misto. Pravi dalmatinski trg čija je obnova po mnogima jedno od najboljih ostvarenja moderne hrvatske arhitekture.
Nije zgoreg notirati i povijest dresa Neretvanca, čiji je grb određen kao stilizirana neretvanska lađa sa šest vesala i bijelim jedrom. U ona davna vremena kada su osnivani klubovi po Dalmaciji Opuzenci su pisali u Split tražeći pomoć, odnosno dresove od Hajduka, no odgovor, a ni dresovi nisu stigli. I onda je pomoć u vidu plavih dresova stigla od velikog rivala Građanskog. Neretvanac je postao Plava makinja, ali je bilo jedro i dalje simbolički stajalo na plavom dresu u gradiću gdje se hajdučki disalo i diše – pojasnio je Soče.
Od ove će sezone vizure opuzenskog trga ili pjace, kako mu tepaju domaći, biti dio dresa drugog simbola Opuzena, kluba koji uskoro slavi 90 godina, u posljednjih 10-15 godina jednog od najuspješnijih klubova dalmatinske treće lige. Pjaca sa svojim kamenim pročeljima starih kuća i crkvom Svetog Stipana bit će inkorporirana na plavoj i bijeloj garnituri opuzenskog trećeligaša, a reakcije su više nego pozitivne.
Ne samo da je klub osigurao kvalitetnu opremu prvoj ekipi s lokalnim motivima, već je omogućeno da taj isti dres svi navijači i prijatelji kluba mogu kupiti za 200 kuna. Prema riječima dopredsjednika kluba Mirka Stojića već u prvom tjednu od objave na društvenim mrežama naručeno je 78 dresova od strane navijača i prijatelja kluba, ali i turista, kojih je sve više u neretvanskoj dolini.
Brojke možda nisu na razini velikih klubova, ali u maloj sredini pokazuju neobično velik interes. Motiv je očito pogođen, tradicija i lokalni pečat privukli su zanimanje mnogih. Pa tako i Kineza koji rade na izgradnji Pelješkog mosta. Oni su u Komarnoj naručili sedam komada novog dresa i u njemu se mogu vidjeti u večernjim satima na malonogometnom igralištu u Komarnoj. A za koji dan možda i na tribinama Podvornice. Pozivnice su poslane od strane opuzenske Uprave.
Zanimljivo je da bi dres i svoju službenu premijeru trebao imati u prvoj, a i najvažnijoj utakmici, onoj protiv Neretve 31. kolovoza u na otvaranju novog prvenstva. Neretvanski derbi idealna je prigoda za promociju, ali i pobjedu s pjacom na dresu, piše Slobodna Dalmacija.
Izvor: Slobodna Dalmacija / Piše: Tomislav Bjeliš / Foto: Ivo Ožić