U Palači Ranjina danas su potpisani ugovori o zajedničkom financiranju dodatnih medicinskih timova u turističkoj sezoni 2019., koje je župan Nikola Dobroslavić potpisao s ravnateljem Zavoda za hitnu medicinu DNŽ Lukom Lulićem, načelnicima devet jedinica lokalne samouprave i nadležnim Domovima zdravlja, prenose na službenim stranicama DNŽ.
Tom prilikom župan je istaknuo kako Županija nastavlja praksu koju provodi već desetak godina, a koja se odnosi na organiziranje rada dodatnih medicinskih timova u ambulantama tijekom trajanja visoke turističke sezone. “I ove godine smo ispitali interes s gradovima i općinama, u sve se i ove godine uključilo Ministarstvo turizma i devet jedinica lokalne samouprave i nedvojbeno je da ovaj projekt našim turistima, ali i sugrađanima, omogućuje bolji pristup medicinskim uslugama.”, rekao je župan te zahvalio svim čelnicima jedinicama lokalne samouprave koji su ovaj projekt prepoznali i izdvojili određena sredstva te domovima zdravlja i Zavodu za hitnu medicinu DNŽ, koji su pronašli odgovarajući liječnički kadar.
Opravdanost postojanja ove službe pokazuju i prošlogodišnje brojke, istaknuto je, budući da je u razdoblju od 1. srpnja do 31. kolovoza 2018. u turističkim ambulantama pregledano 8333 pacijenata, pružene su 15232 medicinske usluge i odrađene 822 hitne intervencije.
Govoreći o kvaliteti zdravstvene zaštite na području Dubrovačko-neretvanske županije, župan je dodao kako se i dalje nastavlja i s projektom helikopterske hitne medicinske službe: “Od 15. lipnja do 17. rujna, zahvaljujući razumijevanju Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva zdravstva, i ove godine ćemo imati na raspolaganju helikopter hitne medicinske službe s posadom koji će biti na raspolaganju za sve hitne slučajeve, odnosno za osiguravanje prijevoza do najbliže bolnice. Ugovor koji je naše Ministarstvo zdravstva potpisalo s resornim ministarstvom u BiH, a odnosi se na korištenje Opće bolnice u Mostaru za potrebe hitnih slučajeva, poglavito s područja doline Neretve, dodatna je mogućnost u poboljšanju kvalitete zdravstvene zaštite naših sugrađana, a uz to, za potrebe hitne medicine, i ove godine nastavljamo s obnavljanjem voznog parka, pa planiramo do kraja sezone nabaviti još četiri nova vozila”, istaknuo je župan.
Dodatni medicinski timovi, odnosno pripravnosti će biti organizirani od 1. srpnja do 31. kolovoza, a ove godine će za tu namjenu biti izdvojeno 772 tisuće kuna, od čega Dubrovačko-neretvanska županija sudjeluje s 474.497,00 kuna, Ministarstvo turizma s iznosom od 125.503,00 kuna, dok gradovi i općine sudjeluju sa sveukupnim iznosom od 172 tisuće kuna.
Tako su danas potpisani ugovori temeljem kojih će na području Grada Dubrovnika biti organizirana dva dodatna tima obiteljske medicine pri Zavodu za hitnu medicinu Dubrovačko-neretvanske županije kojeg čine liječnik i medicinska sestra, a za potrebe pružanja dodatne zdravstvene zaštite turistima za područje otoka Šipana i Lopuda bit će organizirana jedna pripravnost liječnika.
Dubrovačko-neretvanska županija i Općina Mljet zajednički će financirati jedan dodatni tim obiteljske medicine kojeg čine liječnik i medicinska sestra, a isto tako će biti organiziran i dodatni medicinski tim u Stonu, dok će Grad Korčula i Općina Lumbarda zajednički financirati dva dodatna tima obiteljske medicine kojeg čine liječnik i medicinska sestra. Također, Dubrovačko-neretvanska županija i Općina Vela Luka zajednički će financirati jedan dodatni tim koji čine jedan liječnik i jedna medicinska sestra, a koji će biti pri velolučkom Domu zdravlja “Dr. Ante Franulović” .
Općina Orebić, kao i Općina Trpanj, će zajednički s Dubrovačko-neretvanskom županijom financirati dodatni tim obiteljske medicine kojeg čine liječnik i medicinska sestra, Dubrovačko-neretvanska županija i Općina Slivno zajednički će financirati dodatni tim pri Turističkom naselju Klek kojeg čine medicinska sestra/tehničar i vozač sanitetskog vozila s vozilom, dok će Dubrovačko-neretvanska županija i Grad Ploče zajednički financirati dva dodatna tima obiteljske medicine kojeg čine liječnik i medicinska sestra pri Domu zdravlja Ploče.