Pelješki most bi mogao biti gotov puno ranije nego itko očekuje. Kineski radnici kao da se utrkuju sami sa sobom i sa 7 specijaliziranih brodova ordiniraju na trenutno najvećem gradilištu u Hrvatskoj, piše portal morski.hr
Iako je u zraku plus 30 °C, a na užarenoj željeznoj brodskoj palubi te pod kacigama i još koji stupanj više, Kinezi vrijedno rade i u nedjelju s čak 7 brodova pozicioniranim duž trase budućeg mosta koji će povezivati kopno s poluotokom Pelješcem.
Podsjetimo, kineski su graditelji u svibnju 12 dana prije roka zabili svih 148 pilota u tlo ispod mora, a premijer Andrej Plenković je predsjedniku Europske komisije Jean-Claude Junckeru za vrijeme njegova boravka u Hrvatskoj, prezentirao „hrvatski“ uspjeh:
– Izvijestili smo gospodina Junckera o tijeku projekta izgradnje Pelješkog mosta, strateškog projekta za Hrvatsku, za povezivanje juga Hrvatske s ostalim dijelom zemlje. Taj projekt jako dobro napreduje i on se također sufinancira iz europskih fondova u ukupnom iznosu od 357 milijuna eura – kazao je premijer.
No, zaboravio mu je pritom spomenuti činjenicu da još nije raspisan natječaj za izgradnju pristupnih cesta, na što je upozorio zastupnik Demokrata Mirando Mrsić u Hrvatskom saboru:
– Unutarstranačke borbe u HDZ-u i Vladina neodgovornost mogle bi projekt izgradnje pristupnih cesta Pelješkog mosta dovesti u pitanje budući članovima Državnog povjerenstva za javnu nabavu uskoro istječe mandat pa će kada se probiju rokovi opet biti krivi “crni labudovi” – rekao je Mrsić.
Ministar mora, prometa i infrasfrukture Oleg Butković obećao je pak krajem svivnja da će svi radovi po pitanju pristupnih cesta Pelješkom mostu biti gotovi u zadanim rokovima i optimistično gledajući mogli bi se kroz hrvatski teritorij kopnom voziti do 2023. godine.
No tužbu Visokom upravnom sudu RH podnijela je grčka tvrtka Avax, jer je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave poništila odluku Hrvatskih cesta da pristupne ceste Pelješkom mostu gradi ta grčka tvrtka. Polovicom lipnja, sud bi po tom pitanju trebao donijeti odluku nakon čega Hrvatske ceste moraju odabrati. Ali ni to nije sve, jer strana koja izgubi, ima pravo žalbe.
U međuvremenu, Hrvatske ceste su napravile animiranu verziju buduće trase pristupnih cesta k mostu kojeg će Kinezi, kako stvari stoje, napraviti prije nego li možemo i zamisliti.