Brodom “Zhen hua 34” na gradilište pelješkoga mosta iz Kine je dopremljeno 12 plovnih objekata, među njima su i dvije plovne dizalice, dva trajekta, tegljač te platforme. Brod je u četvrtak poslijepodne potopljen uzimanjem balasta te je dopremljena oprema isplovila u Neretvanski kanal na gradilište budućega pelješkog mosta.
Inače, radovi u podmorju teku predviđenom dinamikom te je već zabijeno oko 80 pilota, od ukupno 148 koji će nositi pelješki most. Piloti su dugi od 126 do 128 metara i njihovo zabijanje je veoma zahtjevan posao. Zapravo, riječ je o veoma kompliciranom zahvatu, posebno kada se uzme u obzir zaštita podmorja Neretvanskog kanala.
Pilot se zabija u muljevito dno do čvrste stjenovite podloge. Zatim slijedi izvlačenje mulja, čija je naslaga na sredini Neretvanskog kanala oko 70 metara, te ubacivanje armiranog betona u cijevi pilota.
Kako bi se smanjile vibracije u podmorju, primjenjuje se sustav “air bubble courtain” koji se pokazao učinkovitom kod ovakvih zahvata. Naime, oko pilota koji se zabija postavit će se zaštitna kolona unutar koje ostaju mjehurići zraka, koji izlaze na površinu i ne šire vibracije u podmorju.
I dok radovi u Neretvanskom kanalu na pelješkom mostu poprilično dobro napreduju, a samo gradilište poprima novi izgled jer se na njemu nalaze deseci plovnih objekata, platformi, dizalica i brodova, ništa se ne radi na pelješkim cestama, pa je realno očekivati da se most izgradi prije pristupnih cesta.
Da radovi u Neretvanskom kanalu teku prema planu potvrdio nam je i Jere Šegedin, glavni inženjer i voditelj projekta u ime investitora Hrvatskih cesta.
– Sam dolazak ove flote brodova je potvrda da je stanje na gradilištu dobro. Ova plovila su osnova za početak sljedeće faze radova. Došle su i klapete za odvoz materijala koji će se kopati iz pobijenih pilota te trajekti za prijevoz betona za betoniranje pilota.
– Još uvijek se pobijaju piloti. Ovi sada su kraći i dugi su oko 80 metara, za razliku od prvih koji su bili dugi 128 metara. Tako i pobijanje ide brže pa se dnevno postave i četiri pilota, a kompletan posao zabijanja trebao bi biti dovršen u svibnju. Nakon toga slijedi postupak iskopa materijala iz pilota i betoniranje – kazao je Šegedin.
Piše: Stanislav Soldo