Osnovna škola don Mihovila Pavlinovića iz Podgore sudjeluje bez prekida u EU projektima od 2008. godine. Tijekom ovog razdoblja, pod vodstvom učiteljice Anite Lasić, prof., u suradnji s partnerima i djelatnicima Škole, a uz podršku ravnatelj Jakova Batinovića, prof., Škola je povukla nešto više od 110.000,00 eura iz programa Cjeloživotno učenje i Erasmus+. Učitelji i učenici su sudjelovali u brojnim edukativnim aktivnostima kao što su školska partnerstva, strukturni seminari, kontaktni seminari, eTwinning projekti, međunarodne konferencije, pripremni posjeti, webinari te druge edukacije a ugostili su na godinu dana i Comenius asistenta iz Francuske.
Prvi projekt su odradili 2008. godine sudjelujući u mrežnom natjecanju pod nazivom EU Dialogue koje je organiziralo njemačko Ministarstvo mladih. Tema natjecanja je bila školska suradnja na razini Europske unije. Partneri su bili škole iz Poljske i Švedske s kojima i danas imaju odličnu suradnju. Na istom natjecanju sljedeće godine, Škola je pobijedila projektom u kojem su partneri bili škole iz Poljske i Turske. Tema je bila virtualna učionica budućnosti.
U okviru programa Cjeloživotno učenje, potprograma Comenius, od 2011. do 2013. Škola je provela projekt Santa Maria Spaceship s partnerima iz Švedske i Poljske. Učenici i učitelji su usavršavali svoje ključne kompetencije. Učenici su naučili aktivno sudjelovati u debatama na razne teme i to sve na engleskom jeziku. Učili su što je istraživačko učenje i kako kritički promišljati aktualna društvena pitanja. Promatrajući način i metode rada švedskih kolega, nastavnici su primijetili razlike i sličnosti, naučili su mnogo od njih i primijenili štošta u svojoj školi – npr. ponovo smo uveli su domaćinstvo kao izvannastavnu aktivnost i time izazvali povećani interes i motivaciju kod učenika.
S partnerima iz Švedske, Poljske, Italije i Turske Škola je provela projekt Life on PromethEUs koji je trajao od 2014. do 2016. Tema je bila održiva budućnost i razvoj. Učenici su aktivno sudjelovali u međunarodnim pregovorima s učenicima iz partnerskih škola, upoznali su kulturu i tradiciju država partnera, njihov obrazovni sustav te način života. Koordinatori su prezentirali projekt na redovnoj godišnjoj međunarodnoj konferenciji koju je organizirao Learning Teacher Network u Zagrebu. Nadalje, projekt je odabran da bude prezentiran na međunarodnoj konferenciji u Bonnu kao jedan od primjera najbolje prakse u sklopu Erasmus+ programa.
Nastavnici su pohađali strukturne seminare organizirane diljem Europske unije time usavršavajući svoje kompetencije, vještine i znanja. Pritom su naučili i primijenjuju naučeno u svojim razredima obogaćujući time školski kurikul. Učiteljica Anita Lasić je učila o kreativnosti u nastavi jezika, kako upotrijebiti informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi, kako napisati školski projekt, kako rabiti eTwinning u školskim projektima, kako u nastavi koristiti Web 2.0 alate i proširenu stvarnost; ravnatelj Jakov Batinović je saznao više o upravljanju školom i razlikama u obrazovnim sustavima u EU; učitelj Josip Vranjković je saznao više o poticanju kritičkog razmišljanja, a pedagoginja Nedita Nuić, prof., je učila više o radu s djecom s posebnim potrebama. Zahvaljujući ovim Comenius i Erasmus+ seminarima, učitelji su primijenili u svom radu razne alate kao što su Google forms, Kahoot, Edmodo, Mentimeter, Padlet, Movie Maker, Scratch, QR codes i druge.
Godine 2014. Škola je osvojila prvu nacionalnu nagradu, Comet za eTwinning projekt pod nazivom E-Classroom. Projekt je omogućio učenicima da nauče koristiti Movie Maker, Crazy Talk i Comic Life. Osim prigodne plakete, voditeljica projekta Anita Lasić je kao nagradu dobila sudjelovanje u seminaru pod nazivom Collaborative Learning and Social Media koji se održao u Briselu. Nakon toga je u svom radu primijenila Kahoot, Padlet, SlideTalk i Bit.ly.
Učitelj Josip Vranjković je imenovan Scientix ambasadorom za Hrvatsku za razdoblje 2016.- 2019. Scientix je zajednica koju financira Europska komisija s ciljem promicanja i popularizacije STEM obrazovanja. U sklopu Scientix programa prof. Vranjković je sudjelovao na edukaciji koja se odvijala u Učionici budućnosti (Future Classroom Lab) u Bruxellesu. Prostor FCL –a opremljen je najsuvremenijom tehnologijom koja omogućuje istraživanje inovativnih pedagoških pristupa, korištenje tableta, mobitela i računala u nastavi, provođenje različitih pokusa najsuvremenijom opremom, promovira timski rad te potpunu samostalnost učenika u procesu stjecanja znanja.
Trenutno Škola provodi dva paralelna Erasmus+ projekta. Educate to Inspire je KA1 projekt u kojem sudjeluje nastavno osoblje. Cilj je omogućiti nastavnicima da poboljšaju svoje ključne kompetencije čime će se direktno podići kvaliteta nastave i posljedično će utjecati na pojačanu motivaciju učenike i kvalitetnije usvajanje znanja. Također, cilj je upoznati nastavnike s inovativnim i modernim metodama poučavanja koje su transkurikularne, usmjerene na učenika i potiču suradničko i istraživačko učenje. Škola provodi i KA2 projekt pod nazivom Approaching Better Teaching s partnerima iz Mađarske, Švedske i Poljske. Posjećujući partnerske škole, učitelji promatraju kolege u njihovom radu, s naglaskom na nastavu usmjerenu na učenika, odnosno nastavu usmjerenu na nastavnika. Nakon toga se učitelji kroz razgovor referiraju na sličnosti i razlike u pristupu. Cilj projekta je pronaći najučinkovitiji pristup poučavanju koji će ujedno osigurati najkvalitetnije ishode i rezultate. Po povratku s projektnog sastanka koji se održao u Švedskoj, učiteljica Estera Vranjković je napisala program učenja programiranja za učenike drugog i trećeg razreda. Provodit će ga u sklopu izvannastavnih aktivnosti te koristeći BeeBot i BlueBot robote i pripadajuću opremu.
Europska unija je ustanovila potrebu da se informacije o europskoj kulturnoj baštini okupe na jednom mjestu. Slijedom toga, osnovana je Europeana, mrežna platforma koja omogućava uvid u više od 50 milijuna digitaliziranih izložaka – knjiga, glazbenih brojeva, likovnih umjetničkih djela, skulptura, fotografija i drugo. Više od 3.000 ustanova, od velikog Louvrea do lokalnih muzeja i galerija su se uključili u ovu inicijativu. Kako bi približili sadržaje široj javnosti, EU je odabrala nastavnike koji će kreirati nastavne sadržaje vezano za zbirku primjenjive u nastavi. Učiteljica Anita Lasić je jedna od deset odabranih hrvatskih nastavnika.
Škola aktivno priprema novi projekt čija tema će biti očuvanje kulturne baštine koristeći informacijsko komunikacijske tehnologije. Partneri u projektu će biti škole iz Portugala, Španjolske, Poljske i Švedske.
Sudjelujući u projektima, Škola je ispunila sve zadane ciljeve. Osigurala je europsku dimenziju u nastavi; obogatila je kurikul novim, modernijim sadržajima; preuzela je najbolje obrazovne prakse od partnerskih škola; omogućila učenicima i učiteljima da upoznaju iz prve ruke kulturu, tradiciju i obrazovne sustave partnerskih škola; omogućila svojim učiteljima da se stručno usavršavaju koristeći mogućnosti koje pruža Erasmus+ i njegovi prethodnici; opremila je školu novim tehnologijama i nastavnike novim znanjima i kompetencijama. Cijelo ovo vrijeme, učitelji prenose stečena znanja u svojoj sredini i profesionalnim krugovima osiguravajući na taj način održivost projekata.