U Komarni je sada nešto manje od stotinu kineskih radnika, a za nekoliko mjeseci bit će ih i četiri stotine uz devedeset Hrvata.
Zamisli ti da je nas sto u Kini u ovakvom selu ka šta je Komarna. Svi bi Kinezi sigurno već govorili hrvatski. Da je namjesto Kineza sto Dalmatinaca u selu, od cike i vike sve bi se pušilo. A Kineze u Komarni ni ne osjetiš. To su ljudi uredni, pristojni, nema galame, u deset idu leći. Ne čuješ ih uopće, vidiš rijetko. Preko mobitela uče hrvatski, naučili su “dobar dan” i “hvala”. Učimo malo i mi, znamo ih pozdravit s “ni hao”.
Vrijeme odmora ubuduće će moći kratiti i na gradilištu netom napravljenom igralištu gdje su se već okušali u – košarci. Oni koji su ih gledali kako haklaju komentiraju kako su mislili da, s obzirom na visinu, i nisu baš za ovaj sport, no ispostavilo se da je to bila predrasuda i da zabijaju nevjerojatno dobro. Je li to uistinu tako, voajeri neće imati prilike vidjeti jer se do gradilišta, a samim time i do novog kontejnerskog naselja te igrališta, više ne može bez valjane dozvole. Posao osiguranja dobio je Klemm security na čijeg djelatnika nailazimo u kućici kod rampe koja se podiže ručno. Zaštitari su i na punktu s morske strane koja je sada ograđena te na Pelješkoj strani gradilišta. Nakon provjere zaštitar nam daje obrazac tiskan na hrvatskom i kineskom jeziku, za upis osobnih podataka. Na samom gradilištu dočekuje nas Jeroslav Šegedin, glavni inženjer za pripremu i analizu projekata u Sektoru EU projekata i programa Hrvatskih cesta (HC) koje su dobile pedesetogodišnju koncesija za posebnu upotrebu pomorskog dobra radi gradnje i korištenja mosta kopno – Pelješac.
Iščekujući da do gradilišta ovoga petka doplove 24 pilota za Pelješki most koja su kineskim brodom prije nekoliko dana stigla u luku Ploče, inženjer nam govori što se sve u proteklo vrijeme napravilo na projektu vrijednom 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Tako je nakon ispitivanja projektirane dubine kojim se utvrdilo stvarno stanje temeljnog tla te pravljenja izrade izvedbenih projekata temeljenja izračunato kolika mora biti dužina pilota na svakom pojedinom stupnom mjestu pa su dvije tvornice u Kini započeli s izradom ovih čeličnih grdosija promjera od 1,8 do dva metra i dužine od 36 do 124 metra.