Na gradilištu pelješkoga mosta djelatnici kineske tvrtke China Roadand Bridge Corporation zabili su drugi testni pilot, na stupnom mjestu broj sedam, otprilike na polovici budućega mosta. Ovaj pilot je dugačak 130 metara i, prema riječima Marjana Pipenbahera, glavnog projektanta, jedan je od najdužih pilota zabijenih uopće u svijetu u jednome komadu.
U četvrtak je zabijen prvi testni pilot, dugačak 76 metara, na stupnom mjestu broj četiri, no ovaj je pilot zabijen u trusnu stijenu i biti će potrebno, pomoću RCD stroja za bušenje, izvršiti bušenje kroz cijev, tako da će se čelični pilot produžiti kao armirano betonski pilot za otprilike šest do osam metra, dok se ne dođe do zdrave stijenke.
Kako je istaknuo Pipenbaher, postavljeni testni piloti još nemaju pravu nosivost i potrebno je uzeti u obzir tzv. set upeffect. Naime, nosivost pilota koji se pobijaju u glini je 2-3 puta manja nego stvarna nosivost nakon mjesec dana. Nosivost raste jako brzo i mjeri se iz sata u sat. Tako će se testiranje i za ovaj pilot obaviti nakon jednog sata, nakon jednog dana, nakon dva dana, nakon četiri dana, nakon šest dana, nakon dva tjedna i nakon mjesec dana. Na kraju će testni piloti biti odrezani pri samome dnu. Podsjetimo, 16. siječnja dolazi brod iz Kine s prvih 26 stalnih pilota.
Slike: Ivo Jerković