POSTAVLJEN PRVI PROBNI PILOT, ZA 148 PILOTA-30 TISUĆA TONA ČELIKA, ZA RASPONSKU KONSTRUKCIJU 35 TISUĆA TONA ČELIKA, ZA MOST 70 TISUĆA TONA ARMIRANOG BETONA
Uz vatromet koji su priredili djelatnici kineske tvrtke China Roadand Bridge Corporation, koja gradi Pelješko most, na gradilišu mosta, pomoću moćne dizalice i primjenom posebne tehnologije, pobijen je prvi testni pilot na stupnom mjestu broj 4. Čelična cijev dugačka 76 metara, promjera dva metra i debljine stijenke 40 mm, odmah na početku je, zbog vlastite težine, ušla u meko tlo preko deset metara. Za nekoliko dana, na sredini gradilišta pobit će se i drugi testni pilot dugačak 128 metara. Prije pobijanja prvog pilota, srušeni su stari stupovi, izgrađeni za vrijeme prijašnjih radova, prema starom projektu, koji je u međuvremenu napušten.
[Best_Wordpress_Gallery id=”363″ gal_title=”190110mostpeljesac”]
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić nije krio zadovoljstvo trenutačnom dinamikom radova na „projektu svih projekata“, kako je nazvao Pelješki most. „Impozantna tehnika koju sam vidio prilikom obilaska gradilišta, potvrđuje moju uvjerenost da izvođač radova ima snagu, znanje i iskustvo, da kvalitetno, u roku i u skladu s odredbama ugovora, završi ovaj prevažan projekt“, rekao je Dobroslavić, istaknuvši također kako će i dalje inzistirati na nastavku izgradnje autoceste doOsojnika. Jeroslav Šegedin, predstavnik Hrvatskih cesta, investitora projekta, naglasio je kako je kineska tvrtka ovim poslom pokazala kvalitetu i zavidnu dinamiku izvođenja radova. A načelnici općina Ston i Slivno, Vedran Antunica i Smiljan Mustapić, već su dogovorili rukovanje na sredini mosta, kada bude izgrađen. Antunica je zadovoljan rješenjem obilaznice Stona, koji će biti spojen s brzom cestom u Prapratnom i u Zamaslini, a most će, kako je istaknuo, nemjerljivo unaprijediti kvalitetu života ovdašnjeg stanovništva. Niz zanimljivih podataka, dosad nepoznatih široj javnosti, ponudio je glavni projektant, Slovenac, Marjan Pipenbaher. Tako će, u 148 pilota predviđenih za temeljenje Pelješkog mosta prema važećem projektu i građevinskoj dozvoli, od kojih će najduži biti 128 metara, a najkraći 46 metara, biti utrošeno 30 tisuća tona čelika. Za rasponsku konstrukciju mosta biti će potrebno 35 tisuća tona čelika, dok je projektom planirano i 70 tisuća metara kubičnih armiranog betona. Predviđeno je također deset stupova u moru, dva na kopnu i dva upornjaka.
Probni piloti, kao i ostala oprema za pobijanje pilota na gradilište su stigli krajem prošle godine 240 metara dugačkim samopotopivim brodom za specijalne terete ZhenHua 7, koji je putovao oko mjesec dana od kineskog Šangaja do luke u Pločama, gdje je obavio carinske formalnosti, prije nego je doplovio do gradilišta mosta. Prvi od petnaestak brodova koji se očekuju iz Kine, trebao bi, sa 26 pilota, doploviti za nekoliko dana. Pobijanje stalnih pilota, nakon što probni budu odrezani, započet će nakon njihove dopreme na sredini zaljeva, na pozicijama S7 i S8. S brodovima stižu i dodatni djelatnici kineske tvrtke. Za vrijeme istražnih radova i pripreme gradilišta, u Komarni ih je bilo sedamdesetak, a na izradi čeličnih cijevi, u pogonima u Kini zaposleno je oko 150 radnika. Vrhunac radova na mostu očekuje se u periodu od sredine ove godine do kraja 2020. godine, pa se predviđa da će tada na gradilištu bito oko 400 radnika, te još oko 250 na proizvodnji čelične konstrukcije u pogonima u Kini. Pelješki most biti će dugačak 2,4 kilometra, visok 55 metara i imati će četiri prometna traka.