Vijeće Europe pokrenulo je svoju novu kampanju FREE TO SPEAK-SAFE TO LEARN – Demokratska škole za sve. Konferencija na kojoj je kampanja pokrenuta bila je organizirana u suradnji s Europskim centrom Wergeland (EWC), glavnim partnerom u kampanji, koji je ujedno proslavio i svoju 10. godišnjicu djelovanja. Konferencija je održana od 14. do 16. studenog u Oslu, a događaj su otvorili Erna Solberg, premijerka Norveške i Thorbjørn Jagland, glavni tajnik Vijeća Europe. Sudionici su bili učenici, učitelji, predstavnici javnih tijela, stručnjaci i kreatori politike iz cijele Europe.
Na konferenciji se raspravljalo o pitanjima vezanim za teme kampanje: omogućavanje da se čuje mišljenje djece i učenika, bavljenje kontroverznim pitanjima, sprječavanje bullyinga i nasilja, suočavanje s propagandom, dezinformacijama i lažnim vijestima, sprječavanje diskriminacije i poboljšanje dobrobiti u školi.
Kampanja FREE TO SPEAK-SAFE TO LEARN – Demokratska škole za sve ima za cilj pomoći školama u pružanju alata te mogućnostima za daljnji rad na izgradnji i održavanju demokratske kulture diljem Europe kroz, između ostalog, identificiranje uspješnih demokratskih praksi u školama, razmjenu iskustava i osiguranje mogućnosti za umrežavanje škola te pomoći školama pri implementaciji projekata i inicijativa koje omogućuju inkluziju i slobodu govora u sigurnim okruženjima učenja.
U proljeće je Vijeće Europe online upitnikom Demokratska škole za sve željelo utvrditi na koji način europske škole provode demokratsku praksu. Na upitnik je odgovorilo 2324 škole od kojih je jedanaest škola izabrano za sudjelovanje na konferenciji. Među izabranim školama bila je i Osnovna škola Gradac, kao jedina iz Hrvatske, te je Branka Perić na konferenciji predstavila projekt Škola dobrog raspoloženja i to u sklopu panel diskusije te poster sekcije. To je zajednički naziv za niz projekata koji su provedeni u školi u zadnjih devet godina, a koji su se u potpunosti ili dijelom bavili sprječavanjem bullyinga i vršnjačkog nasilja.
Iz iskustva stečenog tijekom provođenja ovih projekata moglo se zaključiti da svako postignuće u poboljšanju samopouzdanja učenika, samopoštovanja i općenito emocionalnog statusa dovodi do nižih stopa nasilničkog ponašanja. Prevencija mora biti uključena u nastavni plan i program svih školskih predmeta, kao i biti sastavni dio učiteljskih/nastavničkih studija. Kontinuitet provedbe projekata također je vrlo važan, a svaki projekt mora uzeti u obzir specifičnosti svake škole.