Dijelovi foruma i hrama su autentični pronađenim antičkim ostacima, a ostali dio 3D modela je izrađen na osnovu pretpostavki, piše Dalmatinski portal.
Nakon 15 mjeseci rada završeno je 3D modeliranje antičke Narone u Vidu kojeg su napravili Stipan Ujdur i Ivan Popić iz Opuzena. Prvih pet mjeseci, kaže Ujdur, modeliranje je išlo vrlo sporo zbog lošeg računala, ali situacija se popravila kada su nabavili jaču ‘mašinu’. Osim Ujdura i Popića u projektu je sudjelovao i Martin van der Meijde, suradnik za foto i video renderiranje i programiranje iz Arnhema u Nizozemskoj .
– Pri izradi ovoga 3D modela korištena je stručna literatura iz Austrijskog arhiva za istraživanje Narone, istraživača, Karl Patsch, ‘Zur Geschichte und Topographie von Narona’ iz 1907. ( Povijest i topografija Narone). Korišteno je i deset knjiga o antičkoj arhitekturi od Vitruvija, prvog rimskog arhitekta, koji je stručno napisao kao se organizira i gradi. Autentičnosti 3D modela mnogo su doprinijele skice, ilustracije i snimci rekonstrukcije antičke rimske arhitekture, korišteno je mnogo izvora na internetu, pretežno za mediteranske geo lokalitete. Nažalost, od domaće literature nisam mogao koristiti ništa jer je nedostupno, zaključano, ili nije digitalizirano – kaže Stipan Ujdur.
[Best_Wordpress_Gallery id=”327″ gal_title=”181102antickanarona”]
Opisuje dalje kako su dijelovi foruma i hrama autentični pronađenim antičkim ostacima, a ostali dio 3D modela je izrađen na osnovu pretpostavki kako je mogao izgledati u antici. Za to su, dodaje Ujdur, korištene Vitruvijeve knjige o antičkoj arhitekturi. Sve 3D modele je moguće mijenjati, odnosno dorađivati ovisno o novim otkrićima na geo lokalitetu Narone u Vidu.
– Kompletan 3D model Narone je poslan u 3D studio u Arnhem u Nizozemskoj gdje će Martin van der Meijde raditi animaciju 3D modela antičke Narone. Martin je već rado spektakularne animacije 3D modela hrvatske kulturne baštine, Dioklecijanove palače, Arene u Puli, Bajamontijeve fontane u Splitu i renesansnog vrta ljetnikovca Gundulić u Dubrovniku. Najvjerojatnije naši sljedeći koraci su put u Istru i suradnja s Milanom Gostimirom iz ‘Legame’ VR studija za dizajn i programiranje aplikacija. Tu ima mnogo antičke građe u tami ali trebalo bi je staviti na svijetlo dana, prednost je to što o tome odlučuju oni koji su zainteresirani za ovu temu – zaključuje Ujdur.