U okviru završne godine trogodišnjega projekta Skills4life (Vještine za život), sufinanciranog iz programa Europske Unije Erasmus+, koji spada pod ključnu aktivnost 2 – Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, pločanska srednja škola fra Andrije Kačića Miošića, domaćin je 29 gostiju iz Španjolske, Poljske, Austrije, Portugala, Cipra i Francuske.
Riječ je o 14 nastavnika i 15 učenika iz ovih partnerskih škola: Secondary School Gaunarteme, Las Palmas, Španjolska, koja je koordinator projekta, Zespol Szkol w Karczmiskach, Karczmiska, Poljska; HTBLA Wolfsberg, Wolfsberg, Austrija; Escola Profissional da Mealhada, Lda, Mealhada, Portugal; Periferereiako Gvmnasio Akakiou, Ακάκι Λευκωσία, Cipar; Provence Formation, Marseille, Francuska. Oni će, zajedno s učenicima i nastavnicima iz Srednje škole u Pločama, sudjelovati u radionicama na teme interkulturalnosti, kulturnih sličnosti i razlika, nesporazuma do kojih može doći zbog razlika u kulturi i slično.
Projekt će se predstaviti predstavnicima Grada, Turističke zajednice, te Pučkog otvorenog učilišta. Sudionici će, također, posjetiti Luku Ploče u organizaciji Lučke uprave Ploče i Luke Ploče d.d., a kroz razgovor s lokalnim turističkim poduzetnicima promišljat će o kulturi i prirodi u poduzetništvu. Planirane su posjete Baćinskim jezerima, ušću rijeke Neretve, Arheološkom muzeju Narona, te cjelodnevni izlet u Dubrovnik.
Koordinatorica projekta, Španjolka, Carmen Gloria Hernandez Deniz nije krila zadovoljstvo dosadašnjim aktivnostima. „Projekt se u pločanskoj školi jako dobro razvija i zadovoljna sam visokim stupnjem organizacije, angažmana i predanosti svih sudionika. Učenici su o svemu vrlo dobro informirani, a zajednica nas je primila na najbolji način. Ovo je za sve iznimno iskustvo. Ciljevi projekta se realiziraju i razvija se empirijski duh kroz razmjenu učenika. Prvi put sam u Pločama i iako je riječ o malom gradiću, moram istaknuti da je idealan za rad“, rekla je koordinatorica projekta.
Učenica iz Austrije Hanna Schludermann ističe kako su ljudi u Pločama jako ljubazni i društveni. „I hrana je ukusna i služe nas u obilatim količinama. Mjesto je jako lijepo, posebno mi sve sviđa obala s palmama. Ne sumnjam u dobar provod i zabavu, te naravno kvalitetno učenje“, rekla je Hanna.
Sara Recis Rodriquez stigla je iz Španjolske. „Prvi put sam u Hrvatskoj, uzbuđena sam jer do sada nisam puno znala o ljudima i o ovoj zemlji. Super mi je što kroz projekt upoznajem vaše ljude i kulturu. Uspoređujem ovaj grad sa španjolskim gradovima slične veličine. Sviđa mi se“, kaže Sara.
Francuski učenik Clement Paltoglou nije krio zadovoljstvo dolaskom u Ploče. „Sretan sam što sam ovdje, Hrvatska je lijepa zemlja i ljudi su simpatični. Drago mi je da ću kroz ovaj projekt i uz druženje s učenicima iz drugih država, unaprijediti svoj engleski“, istaknuo je Clement.
Mladi Metkovac Petar Taslak, koji polazi pločasnku školu naglasio je kako su dojmovi s druženja s njegovim vršnjacima iz drugih zemalja nevjerojatni. Petar kaže da mu jer drago što sudjeluje u ovom projektu iz kojega će steći nova znanja.
Učenice Chara Chavalambous i Iva Petrou u Ploče su stigle iz Cipra. Naglasile su kako su ljudi ljubazni, pristojni i raspoloženi, te da se osjećaju udobno u obiteljima gdje su smještene. Smatraju da je Hrvatska vrlo lijepa zemlja i da im ovaj projekt daje šansu da upoznaju druge ljude i nauče više o drugim kulturama.
Učenike iz Portugala predstavio su Beatiz Ribeiro i Luis Amorim. „Zadovoljni smo zbog mogućnosti da razgovaramo s pripadnicima drugih kultura. Sviđa nam se Hrvatska, a osobito nas se dojmio Nacionalni park Krka, kojega smo posjetili prije dolaska u Ploče. Nadamo se dobroj zabavi i razvijanju novih prijateljstava, koja ćemo održavati i nakon završetka projekta“, naglasili su mladi Portugalci u društvu svoga mentora.
Ravnateljica Srednje škole u Pločama Ina Žderić svojim je gostima poželjela dobrodošlicu, dok je koordinatorica iz Ploča Maja Bojanović podsjetila kako je ovo četvrti susret ovakve vrste unutar projekta. „Nama u školi je, kao domaćinima, ovo novo iskustvo. Nadam se da će boravak našim gostima biti ugodan i da ćemo im uspjeti dočarati ljepotu Ploča i naše županije, te da se iz ovoga projekta razviti nova i učvrstiti stara prijateljstva. Veseli me što učenici imaju priliku intenzivno koristit engleski jezik i razvijati komunikacijske vještine“, zaključila je Bojanović.
Ciljevi projekta Skills4life: (1) poboljšati mogućnosti zapošljavanja kroz usvajanje transverzalnih vještina: učiti kako učiti, socijalne i građanske kompetencije, smisao za inicijativu i poduzetništvo, kulturološka osviještenost i izražavanje; (2) pružiti učenicima pregled vještina potrebnih za zaposlenje u EU unutar priručnika Europske vještine za život; (3) osnažiti učinak učenja potičući samo-refleksiju i kritičko razmišljanje o primjeni ovih vještina te nudeći alate koje učenici mogu koristiti u svom budućem poslovnom životu; (4) razviti svijest o raznolikosti lokalnog/nacionalnog/međunarodnog tržišta rada i prilika zapošljavanja, opremajući učenike s istraživačkim sposobnostima, a povećavajući motivaciju učenika kroz suradnju, dijeljenje, kreativnost te vršnjačko vrjednovanje; (5) poduprijeti nastavnike u radu u interdisciplinarnim i multinacionalnim timovima s izravnim učinkom na kvalitetu poučavanja kroz razmjenu metoda, strategija ideja; (6) kreirati praktične aktivnosti vezane uz razgovor za posao, pisanje životopisa i prijave za posao te rada na stranom jeziku.
[Best_Wordpress_Gallery id=”320″ gal_title=”181015skils”]
Slike:Petar Taslak i rogotin.hr