U prvih osam mjeseci 2018. godine, u prometnim nesrećama na području Republike Hrvatske smrtno je stradalo 217 osoba, odnosno isti broj kao i 2017. godine (poginulo 217 osoba), a tijekom mjeseca rujna nastavljen je nezadovoljavajući trend smrtnog stradavanja, odnosno do 20. rujna 2018. godine, poginule su 234 osobe, odnosno 3 osobe ili 1,3% više nego na isti dan 2017. godine (231 poginulih osoba).
U prvih osam mjeseci 2018. godine u prometnim nesrećama na području Policijske uprave dubrovačko-neretvanske smrtno je stradalo 11 osoba, odnosno 57 % više nego 2017. godine (poginulo 7 osoba).
Analizom podataka o prometnim nesrećama sa smrtno stradalim osobama za prvih
osam mjeseci 2018. godine proizlazi da su sudionici nesreća smrtno stradavali
najčešće zbog grešaka koje se odnose na vožnju pod utjecajem alkohola,
nepropisnu i neprimjerenu brzinu vožnje uvjetima prometa na cestama, naleta
na pješake i bicikliste.
Tijekom 2018. godine sudionici većeg broja nesreća bili su i vozači mopeda i motocikala, pri čemu je kod vozača motocikala evidentiran porast broja smrtno stradalih (42) u odnosu na 2017. godinu (26) za čak 61,5%.
Policija će do kraja godine provoditi pojačan nadzor brzine
S obzirom na navedeno, a u cilju zaustavljanja navedenog negativnog trenda, odnosno preveniranja prometnih nesreća i njihovih posljedica te povećanja ukupne razine sigurnosti prometa na cestama, policija će do kraja 2018. godine kontinuirano, a posebice u dane vikenda, poduzimati pojačane aktivnosti, usmjerene prioritetno na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. četiri glavne ubojice u prometu, kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala, odnosno:
- prekršaje vožnje pod utjecajem alkohola
- nepoštivanje dopuštenih brzina kretanja vozila
- nekorištenje sigurnosnog pojasa (vozača, ali i putnika na prednjim i stražnjim
sjedalima, kao i nepropisnog prijevoza djece) - nepropisne uporabe mobitela
- nekorištenja zaštitne kacige na mopedima i motociklima, kao i druge prekršaje
koje radi ova skupina sudionika u prometu: vožnja bez položenog vozačkog
ispita ili potrebne kategorije, upravljanje neregistriranim ili vozilom kojem je
isteklo važenje prometne dozvole, tehnički neispravnim vozilom i dr. - druge teške prekršaje, činjenjem kojih se događaju najteže prometne nesreće.
Savjeti sudionicima u prometu:
- brzinu kretanja vozila prilagodite stanju i uvjetima na cesti
- poštujte ograničenja brzine kretanja vozila (propisan Zakonom ili postavljenim
prometnim znacima, uključujući pritom i ograničenja na promjenjivoj prometnoj
signalizaciji) - ne konzumirajte alkoholna pića prije i za vrijeme vožnje
- ne koristite mobitel tijekom vožnje
- koristite sigurnosni pojas i na prednjim i na stražnjim sjedalima u vozilu
- pobrinite se za adekvatan smještaj djece u vozilu
- bez obzira na žurbu, ne ulazite u rizična pretjecanja
- pješačkim prijelazima približavajte se smanjenom brzinom i povećanim
oprezom - prilikom vožnje u kolonama držite dovoljan razmak između vozila
- ako se kao pješak krećete kolnikom na javnoj cesti izvan naselja, hodajte uz
lijevi rub kolnika u smjeru kretanja, a noću i danju u slučajevima smanjene
vidljivosti koristite svjetliju odjeću i budite označeni nekim izvorom svjetlosti ili
reflektirajućom materijom - biciklisti, budite propisno označeni, zakonska obaveza je da noću i danju u
uvjetima smanjene vidljivosti budete označeni reflektirajućim prslukom ili
reflektirajućom biciklističkom odjećom.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme
i rukavice) - zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je
da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim
detaljima - provjeriti tlak u gumama
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo
- ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga
- poštivati dopuštena ograničenja brzine
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga
- voziti sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika, jer je to za
vozače ostalih vozila mrtvi kut (iznimka je samo situacija kada se kreće
kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila
u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu
kolnika) - prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se dovoljno od središnje crte (jer se
vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1
metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera) - ne voziti slalom između vozila
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl.,
posebice u zavojima - kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati mogućnosti svog
mopeda ili motocikla u prometu na cestama - predviđati poteze vozača (drugih) automobila
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.