Tunel na cesti Stablinska ulica u Stablini je u katastrofalnom stanju. „Situacija nikada nije bila ozbiljnija, fekalije padaju u tunel, kojim prolaze djeca. Problem se mora hitno riješiti i treba izbjeći kozmetičke intervencije, nego dugoročno osigurati nesmetano odvijanje prometa na toj lokaciji“, upozorio je na alarmatno stanje nezavisni gradski vijećnik iz Stabline Dalibor Žderić.
Gradonačelnik Ploča Mišo Krstičević (SDP) odgovorio mu je da se taj problem počeo rješavati i da će se, s obzirom na vrijednost investicije, tražiti mogućnost financiranja iz EU fondova. A prema informacijama iz gradskih službi, grube procjene govore da će trebati oko 2,4 milijuna kuna, bez PDV-a. Tunel je izgrađen davne 1935. godine i nalazi se u stijeni s malim nad slojem. Iznad njega se nalazi gusto naseljeno područje naselja Stablina, u kojemu ne postoji kanalizacijska mreža, pa se sve otpadne vode, kućanske i oborinske, neklontrolirano ispuštaju u okoliš. Tako dolazi do procjeđivanja voda u tunelu ispod naselja, što je posebice pojačano za vrijeme perioda obilnijih padalina. Nakupljanje takvih procjednih voda unutar tunela ugrožava sigurno odvijanje prometa vozila i pješaka, a u ekstremnim situacijama prolazak kroz tunel je gotovo nemoguć. Na više mjesta vidljivo je procjeđivanje vode koja zbog neodgovarajuće odvodnje u tunelu uzrokuje plavljenje kolnika.
Stijenska masa je, na ulaznim i izlaznim predusjecima tunela, stabilna, a na dijelu izlaznoga portala vidljive su veće pukotine u mlaznom betonu kroz koje je prisutno procjeđivanje vode. Također su vidljive mikropukotine različitih širina i dubina. Tunelski zidovi i svod su formirani u „živoj“ stijeni i mjestimično je, prilikom prijašnjih sanacija manjeg opsega (prskanje bokova i svoda tunela mlaznim betonom), stijena prekrivena mlaznim betonom. Pregledom bokova i svoda tunela, nisu uočene pojave koje bi upućivale na postojanje nestabilnosti stijenske mase.
Grad Ploče je, nakon postupka jednostavne nabave izrade glavnog projekta sanacije tunela u Stablini, potpisao ugovor s zagrebačkom tvrtkom Geotehnika. Izrada glavnog projekta koštat će 70 tisuća kuna bez PDV-a, a konačni cilj je kompletnom sanacijom tunela, osigurati nesmetano odvijanje prometa za vozila i siguran prolazak pješacima kroz tunel.