Od utorka, nakon što je konačno, bez puno pompe, otvoren dugo očekivani istočni ulaz u Ploče, u grad na ušću Neretve ulazi se iz pravca čvora Čeveljuša, preko 1,5 kilometara dugačke četvero tračne ceste, pa preko 190 metara dugačkoga nadvožnjaka „Vranjak 1“ preko željezničke pruge. Čvor Čeveljuša do ove godine nije imao uporabnu dozvolu, pa su se u dosadašnjem dijelu 2017. provodile provjere dokaza kvalitete ugrađenoga materijala i opreme na mostu Crna rijeka i vijaduktu Os 11. Dobiveni konačni rezultati zadovoljili su projektirane parametre. Za Pločane je ovaj projekt od izuzetnog značaja, jer sada stotine kamiona i autocisterni koje su gotovo svakodnevno prometovale kroz grad, zaobilaze Ploče i stanovništvo pošteđuju buke i gužve. Radovi su trajali od rujna 2015. do prosinca 2016. godine, obavili su ih djelatnici Starbaga i Skladgradnje, a investitor projekta bile su Hrvatske autoceste.
Prema riječima Ante Leke, glavnog inženjera i koordinatora HAC-a, izgradnjom ove dionice omogućena je bolja povezanost Luke Ploče i grada Ploče na TEN-T mrežu kao i bolja regionalnu pristupačnost TEN-T mreži te dalje prema ostalim državama EU. Hrvatske autoceste novo otvorenu cestu predat će Hrvatskim cestama d.o.o. na daljnje održavanje i gospodarenje.
No, unatoč činjenici da je javnost dobro prihvatila realizaciju ovog kapitalnog projekta, nezavršene su ostale još dvije situacije. Promet u luku Ploče ne odvija se preko završenog ulaznog lučkog kompleksa, nego i dalje preko željezničkoga prijelaza ispod nadvožnjaka, jer nije izgrađena retencija i lateralni kanal, na čemu radi Lučka uprava Ploče.
S druge strane, nekoliko stotina metara Dalmatinske ulice, kojom se, nakon silaska s nadvožnjaka „Vranjak 1“ ulazi u grad, nije osvijetljeno, niti je napravljen nogostup. Da stvar bude gora, upravo na tome dijelu nalazi se nogometno igralište pločanskogatrećeligaša Jadrana, u kojem trenira dvjestotinjak djece. Prometnica je trenutačno u vlasništvu Grada Ploča, a preuzet će je Hrvatske ceste. To se očekuje već idućega tjedna, a HC su već formirale komisiju za preuzimanje. Iako HC, prema Zakonu o cestama, nemaju obvezu održavati javnu rasvjetu, pješački promet i zelene površine u naseljima, čak ni odvodnju ako je sastavni dio naselja, saznajemo da će se, nakon njihovog preuzimanja te dionice pristupiti realizaciji zajedničkoga projekta. Kada ova dionica, sve do trajektnog pristaništa, postane državna, taj će status izgubiti sadašnja državna cesta od Stabline do trajektnog pristaništa, koja će jednim dijelom biti u vlasništvu Grada Ploča, a jednim dijelom u županijskom vlasništvu.