Vezano za niz neistina iznesenih na sjednici Gradskog vijeća Grada Ploče, a koje se odnose na rad Komunalnog održavanja d.o.o. Ploče, Uprave društva i djelatnika, te njihovih plaća, a poradi objektivnog i istinitog prikazivanja stvarnog stanja želim dati slijedeće priopćenje.
Nakon provedenog javnog natječaja za izbor direktora društva Komunalno održavanje d.o.o. Ploče 15. siječnja 2015. godine sam imenovan za direktora društva na mandat u trajanju od četiri godine, te sam sa Skupštinom društva – Gradonačelnikom potpisao Ugovor o radu, a ne nikako menadžerski ugovor, sa visinom bruto plaće od 20.000 kuna. Kako je društvo za 2014. godinu imalo gubitak od -14.853,90 kuna, osobno sam kao direktor društva donio odluku kojom se odričem polovine svoje plaće u korist društva Komunalno održavanje d.o.o. Ploče do poboljšanja stanja u društvu, čime je moja bruto plaća iznosila 10.000 kuna odnosno 7.500,00 kuna neto. Tijekom 2015. godine smo tvrtku otvorili prema privatnom sektoru gdje smo počeli pružati usluge kroz dugoročne ugovore ili jednokratne poslove, te su prihodi tvrtke za 2015. godinu narasli za 1.300.000 kuna i ostvarili smo dobit u poslovanju društva za 2015. godinu u visini 868.993,22 kune. Taj trend pozitivnog poslovanja se nastavio i tijekom 2016. godine kada smo ostvarili još veće prihode i dobit u visini od 844.271,13 kuna, te sam 30.05.2016. godine povukao vlastitu odluku o smanjenju plaće. U periodu od 15.01.2015. godine do povlačenja odluke 31.05.2016. društvu sam poklonio 200.623,51 kunu. Toliko o vlastitoj socijalnoj osjetljivosti i svjesnosti situacije koju Vi gospodine gradonačelniče u svojim obraćanjima spominjete. Također želim naglasiti kako nije istina da sukladno svom Ugovoru o radu, a nikako ne Menadžerskom ugovoru koji se voli spominjati, nakon njegovog isteka imam pravo na 6 mjeseci pune plaće, nego imam pravo na radno mjesto sukladno svojoj stručnoj spremi. Posebno želim istaknuti kako se cijena komunalnih usluga prema građanima i gospodarstvu u tom periodu nije mijenjala nego je rast prihoda isključivo vezan za povećanje opsega rada postojećih djelatnika i pružanju usluga prema drugim korisnicima naših usluga, dok je cijena usluge odvoza i deponiranja komunalnog otpada izmijenjena tek za 2017. godinu.
Istina jeste gospodine Gradonačelniče da su se plaće djelatnika Komunalnog održavanja temeljem novog kolektivnog ugovora potpisanog sa Sindikatom radnika u komunalnim i srodnim djelatnostima Hrvatske – Podružnica Ploče zastupanog po predsjedniku podružnice Goranu Štrbiću 28.04.2017. godine povećale. Pregovori su počeli tijekom 2016. godine kada su se ostvarili preduvjeti za rast plaća i završili su u travnju 2017. godine. Prosječna isplaćena bruto plaća u komunalnom održavanju do potpisa Kolektivnog ugovora je iznosila 5.770,52 kn odnosno neto 4.472,89 kn, dok je sada prosječna bruto plaća djelatnika 6.652,84 kn odnosno 5.060,83 kn neto. Spomenutim povećanjem nije se mijenjala ugovorena plaća direktora društva. Postavljam pitanja Vama Gradonačelniče: „Jesu li djelatnici Komunalnog održavanja zaslužili za svoj rad plaću koja im se isplaćuje?“. „Jesu li vidljivi pomaci u prethodne dvije i pol godine u radu djelatnika i opsegu posla Komunalnog održavanja?“ . „Da li se takav rad treba valorizirati, priznati i nagraditi?“ „Jesu li građani i gospodarstvo Grada Ploča zadovoljni pruženim uslugama Komunalnog održavanja?“. „Koji djelatnik sa srednjom stručnom spremom ima plaću 10.000 kuna?“.
Posebno se želim osvrnuti na cijene usluga Komunalnog održavanja, kako komunalnih usluga prikupljanja, odvoza i deponiranja otpada tako i održavanja groblja. Cijena prikupljanja, deponiranja i odvoza komunalnog otpada za građane Grada Ploča od 01.01.2017. godine je 19,30 kn po članu domaćinstva (odvoz 6 puta tjedno). Usporedbe radi cijena takove usluge u Općini Gradac je 24,00 kn (odvoz 2 puta tjedno tijekom zimskih mjeseci, dok je tijekom sezone 7 puta tjedno), Gradu Opuzenu je 24,00 kn, Gradu Metkoviću 17,03 kn (odvoz dva puta tjedno) iz čega je vidljivo da građani Grada Ploča imaju jednu od nižih cijena usluge prikupljanja odvoza i deponiranja otpada.
Vezano za održavanje groblja želim reći da je cijena po grobnom mjestu 240 kn/godišnje koja uključuje vođenje grobnih evidencija, odvoz i deponiranje otpada, održavanje čistoće groblja, uređenje zelenih površina, održavanje mrtvačnica manji građevinski radovi. Suglasnost na cijenu usluge daje Skupština društva odnosno gradonačelnik Grada Ploča. Želim napomenuti kako je Grad Ploče posljednja jedinica lokalne samouprave koja je uredila ovakav način upravljanja grobljima u Republici Hrvatskoj. Ukupni prihodi ostvareni za deset groblja koje nam je Grad Ploče povjerio na upravljane tijekom 2016. i 2017. godine su iznosili 237.002,00 kune. Ukoliko su građani Grada Ploča ili Vi kao osoba koja zastupa Grad nezadovoljni našim radom posao upravljanja grobljima možete dodijeliti i nekoj drugoj pravnoj osobi.
Visina cijene svih usluga Komunalnog održavanja ne donosi niti direktor društva, niti sindikat, niti radnici Komunalnog održavanja nego Vi Gradonačelniče kao Skupština društva. Stoga ako smatrate da su cijene usluge previsoke svojom odlukom možete smanjiti cijene svih usluga tvrtke Komunalnog održavanja. Isto tako ukoliko niste zadovoljni radom Uprave društva Komunalno održavanje, rezultatima rada, progresom koji pokazujemo u prethodne dvije i pol godine mog mandata sve poluge odlučivanja su u Vašim rukama.
DIREKTOR:
Ivica Žulj