Korisnici POS kredita godinama su plaćali veće rate nego što su trebali, a i banka je to nedavno priznala, ali…
Točno je da je u nekim ugovorima o POS kreditu klauzula o promjenjivosti kamate nespretno sročena i nedorečena na način da dopušta različite interpretacije o tome koliko je kamatnu stopu i kada trebalo sniziti nakon spuštanja šestomjesečnog EURIBOR-a koji se koristio kao referentna vrijednost.
Klijentima koji su istaknuli prigovor Banka je ponudila značajno nižu kamatu, ovaj put fiksnu, te uz jednokratnu nadoknadu na temelju retroaktivnog obračuna.
Krajem prošle godine Banka je donijela odluku da takvu ponudu proširi na sve korisnike POS kredita čiji ugovori sadrže kontroverznu klauzulu o promjenjivosti kamatne stope bez obzira jesu li istaknuli prigovor.
Klijenti se obavještavaju i pozivaju sukcesivno kako bi zainteresirani mogli konzumirati takvu ponudu i očekujemo da će se taj proces okončati do kraja prve polovice ove godine. Pozivamo klijente koji još nisu dobili poziv na kućnu adresu da se strpe jer je proces pozivanja u tijeku.
Samo kozmetika
To je odgovor Societe Generale Splitske banke na pitanje jesu li obavijestili sve klijente korisnike POS kredita o problemu neusklađivanja kamatne stope s EURIBOR-om, kako je bilo predviđeno u njihovim ugovorima o kreditu.
Mnogi kupci POS-ovih stanova koje je kreditirala ova banka nisu ni znali da SG Splitska banka nije u skladu s EURIBOR-om smanjila kamatnu stopu sa 6,66 posto na 3,03 posto iako je vrijednost te referentne kamatne stope u travnju 2009. godine znatno smanjena, čak za 3,63 postotna poena.
Kad su pojedini uočili da je sniženje kamatne stope na ove kredite koje je banka provela u travnju 2009. samo kozmetičko usklađenje (primjerice sa 6,66 na 6,17 posto) i stoga tražili očitovanje banke, počeli su im nuditi obeštećenja na koja je dio njih pristao, a dio se još uvijek bori za svoja prava.
U Splitskoj banci su nam potvrdili i da “Banka vodi manji broj sporova s klijentima koji inzistiraju na ortodoksnoj interpretaciji klauzule u ugovoru koji Banka ne prihvaća”. Prije kad smo pisali o ovom problemu, u banci su nam rekli da su “prigovori klijenata vezani za različitu interpretaciju nesavršene ugovorne odredbe, a koja se u konačnici pokazala spornom”.
Zahtjevi za isplate
– Što se tiče ugovora, naglašavam da nisam odlučio ni o jednoj riječi, ni o jednoj stavci, ni o točki ni o zarezu. Sve nam je “servirala” banka. Mi smo samo potpisali. Nisam ni stručnjak za bankarsko poslovanje pa o EURIBOR-u nisam ništa znao. Sve je banka sastavila – kazuje nam Ivica Žderić, kupac stana iz programa poticane stanogradnje u Pločama.
On je jedan od nekoliko tisuća kupaca stanova koje je SG Splitska banka kreditirala kroz ugovor s APN-om u Hrvatskoj. Kazuje nam kako su on i drugi u Pločama bili oduševljeni kad ih je u travnju 2009. banka izvijestila da je kamatna stopa za kredit smanjena sa 6,66 na 6,17 posto, ali tek u travnju 2015. među stanarima POS-ovih zgrada pročulo se da banka naplaćuje više kamata još od 2009. godine.
više na linku: slobodnadalmacija.hr