DGL radionice su mjesto upoznavanja,mjesto igre, upoznavanja glume, glumačkih tehnika, potiču maštu, istražuju improvizacije, bave se kreativnim pisanjem i dramatiziranjem vlastitih tekstova, razvijanjem govornih i glasovnih sposobnosti, propituju odnos tijela u kontaktu i prostoru, kreiranjem dramskih likova te uobličavanje i izvođenje na pozornici, razvijanje zajedništva.
Program rada temelji se na osobnosti sudionika i prepoznavanju potreba polaznika, koji svojim radom i pristupom, te komunikacijom sa voditeljem kroje sadržaj i vrstu zadataka i teme kojima se bave. Na kraju radionice prezentira se proces u vidu produkcije koji prema potrebi može biti ogledni sat ili izvođenje ostvarenog projekta. Iskustvo koje svaki polaznik ponese u sebi najvrijedniji je i temeljni cilj rada na dramskoj grupi. Stoga, kvaliteta rada je ona koja je proizišla samim upoznavanjem, biranjem i uobličavanjem teme , uvježbavanjem sadržaja pojedinaca i grupe, i na kraju iskustvo trenutka izvođenja kreativnog čina.
Opći su ciljevi poticanje na:
samoizražavanje, stjecanje korisnih vještina za osobni razvoj te za jačanje samopouzdanja i samopoštovanja; oslobađanje od barijera, snaženje komunikativnosti te kreativno korištenje slobodnog vremena.
Polaznike se potiče na kreativnost i u manje poznatim segmentima kazališnog djelovanja
-pisanje dramaturških motiva,
-režiranje scena
– izrada scenografije, lutaka, kostima
– stvaranje “zvučne kulise”…
te na taj način postaju ravnopravni autorski sudionici kazališnog događanja. Kako je kazalište zapravo jedna velika sinteza svih umjetnosti, ovakve radionice pružaju učenicima priliku da se izraze na brojne načine.
Tako ćemo u nekom potencijalno sramežljivom djetetu, koje se ne osjeća ugodno na pozornici, prepoznati potencijalnog likovnog stvaratelja ili arhitekta, te će ono preuzeti brigu o tom segmentu rada. Neko drugo dijete će pokazati afinitet za glazbu, a neko treće za dizajn ili ples ili nešto drugo.
Radionica uključuje vježbe za scenski govor, scenski pokret, vježbe koncentracije, vježbe savladavanja unutarnjeg i vanjskog prostora, vježbe imaginacije i osjetilnog prisjećanja, vježbe koje razvijaju odnos s partnerom, vježbe animacije lutaka itd…Radost igre, kreativno izražavanje, timski rad i razmjena ideja djeluju pozitivno na cjelukupan proces rada u kolektivu.
Cilj lutkarske radionice je upoznavanje lutkarstva i različitih principa animacije korištenjem različitih lutaka. Kroz priče, igre, kreativne i maštovite vježbe i zadatke polaznici se izražavaju na kreativan i maštovit način. Lutkarstvo i animacija veliko su i nepresušno područje za istraživanje. Različite lutkarske tehnike u sebi imaju mogućnosti za ispričati različite teme, sadržaje i priče, te kao takve stvaraju niz oblika izražavanja. Ručne (guignol), štapne (javajka) i lutke na koncima (marioneta) osnovne su lutkarske tehnike, ali lutke od papira, tkanina, predmeta, različitih materijala, lutke kao dijelovi tijela… svaki predmet, i sve što nas okružuje moguće je animirati – oživjeti glasom i pokretom.
Program rada osmišljen je sa ciljem učenja i produbljivanja znanja o lutkarskom kazalištu, različitim lutkarskim i animacijskim principima, ali isto tako i u svrhu poticanja kreativnosti, oslobađanja, razvijanja motorike i osvještavanja tijela, razvijanju osjećaja za ansambl kao kreativne zajednice.
Uz vježbe za animaciju, polaznici putem različith igara kroz zabavu upoznaju lutke i njihove mogućnosti, te na takav način dobijaju uvid u nove ideje za kreiranje različitih priča i likova. Također uče improvizirati na zadanu temu i lutkarsku tehniku, uvježbavati kratke igrokaze. Isto tako razvijaju sposobnosti i vještine potrebne za upravljanje određenom lutkarskom tehnikom, različite mogućnosti glasa i govora, vježbaju koncentraciju i brzinu mišljenja.
Neki od mogućih naslova radionice:
- Naopaka priča:
Likovi iz poznatih bajki, priča susreću jedni druge, upadaju u priče, mijenjaju tijek…
- Što bi predmeti pričali?
Pristup djelu iz drukčije perspektive-npr.didaskalije-oživjeti, scenski prostor u kojem se događa radnja, priča priču..npr.stolica, zavjese, knjiga, krevet, lampa, haljina,torba….
- Jedan drugačiji dan u školi!
Stvaranje priče i situacija što bi, kako bi, ako bi..