Rekonstrukcija željezničke pruge trenutno se odvija na dijelu od Sarajeva prema Bradini, a time će biti kompletirana obnova takozvane južne pruge od bh. prijestonice do Hrvatske. Posao bi trebao biti završen do aprila sljedeće godine.
No, Enis Džafić, direktor “Željeznica Federacije BiH” (ŽFBiH), u izjavi za “Dnevni avaz” kazao je da ne vjeruje da će glavni izvođač radova, odnosno remonta, “CF-Generale Costruzioni Ferroviarie” iz Rima, uspjeti sve završiti u ranije zacrtanom roku.
Bankovne garancije
– Imamo problem s izvođačem radova, jer već sada je evidentno da kasni s radovima. Podizvođači koje je angažirao ne mogu ga pratiti s materijalima. Doveo nas je u situaciju da ćemo morati aktivirati bankovne garancije – kazao je Džafić.
Južna pruga rađena je prije 40 godina i njen remont bio je neminovan. Remont pruge od Konjica do Bradine završen je 2010., prošle godine završena je obnova pruge na dionici od graničnog prijelaza s Hrvatskom, od Čapljine do Konjica, a dužina dionice na kojoj se trenutno vrši remont je 36 kilometara od Bradine do Sarajeva.
– Svima je u interesu da se rekonstruira pruga do mora, ali poznato je da Hrvatska ne dozvoljava da na 22 kilometra mi vozimo svojim lokomotivama. Ne dozvoljavaju da uđemo sa svojim lokomotivama i poznato je da je Hrvatska totalno ukinula putnički saobraćaj na relaciji Metković – Ploče. Mi svi radimo da se to riješi. Insistiram i kod politike i svuda da se BiH, odnosno „Željeznicama Federacije BiH” omogući da na to područje idemo svojim lokomotivama skroz do Ploča – rekao je Džafić, dodajući da bi to bilo od ogromnog značaja i za putnički i za teretni saobraćaj BiH.
Hitne intervencije
Remont dionice obuhvata i tunel „Ivan” dužine tri kilometra. Na tunelu se rade izuzetno važne i hitne intervencije uklanjanja uskog grla kako bi se poboljšala njegova funkcionalnost i prohodnost.
Na dionici od Bradine do Sarajeva u dužini od 36 kilometar bit će urađena i kompletna sanacija gornjeg stroja pruge, što podrazumijeva zamjenu šina, pragova i tucanika, kao i djelimične radove na donjem stroju pruge. Osim remonta pruge bit će obnovljena i veoma važna signalizacija.
Politika Hrvatske je deklarativna
Enis Džafić komentirao je za naš list i politiku zvaničnog Zagreba u pogledu željezničkog saobraćaja.
– Kada u BiH dolazi neki zvaničnik iz Hrvatske, na sva zvona govori se o dobrosusjedskim odnosima. Trebalo bi pozvati privrednike i ljude iz preduzeća da govore o konkretnim problemima i odnosima, a ne deklarativno da se govori o realizaciji planova, a u suštini niko ništa ne radi – dodao je Džafić.
Autor: E. TRAKO