Postavljanjem prvih slojeva asfalta, djelatnici Poslovne udruge koju čine: Strabag AG i Skladgradnja d.o.o. započeli su radove na rekonstrukciji i izgradnji spojne ceste za luku Ploče i grad Ploče, čime se konačno ulazi u završnu fazu projekta „Ulaz u Ploče“.
Udruga je posao dobila na međunarodnom natječaju, u konkurenciji s Zajednicom ponuditelja Colas Hrvatska iz Varaždina, Inžinierske Stavby iz Košica u Slovačkoj, Geotehnika Selca, magma Požega i Elektrocentar Petek iz Ivanić Grada, zatim Swietelsky iz austrijskoga Linza, te Gradnja iz Osijeka, kao i zagrebački Viadukt. Projektant projekta je Institut IGH d.d., dok će stručni nadzor obavljat TramesConsultants d.o.o. i RambollDenmark A/S. Ukupna vrijednost projekta iznosi nešto više od 64 milijuna kuna, od čega 85 posto (52,3 milijuna kuna) financira Europska unija, a preostali dio Hrvatske autoceste d.o.o..
Projekt ulaza u Ploče predstavlja dovršetak izgradnje Spojne ceste: Čvor Ploče (A1) – Luka Ploče, koja je izgrađena do čvora Čeveljuša, oko 350 metara od ulaza u lučki kompleks. Svrha spojne ceste je povezivanje grada i luke Ploče s autocestom A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, odnosno Jadransko–jonskim koridorom, dijelom TEN-T osnovne mreže, te autocestom A10 Granica BiH – Metković (A1), koja zajedno s dionicom A1 čvor Metković – čvor Ploče i spojnom cestom Čvor Ploče (A1) – Luka Ploče predstavlja završni dio koridora Vc: Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče, uvrštenog u TEN-T sveobuhvatnu mrežu.
Luka Ploče je luka od osobitog (međunarodnog) gospodarskog značaja za Republiku Hrvatsku, luka sveobuhvatne TEN-T mreže i paneuropskog koridora Vc, stalni granični prijelazi za međunarodni promet putnika i roba s inspekcijskim službama (BIP) i predstavlja izlazu/ulaznu luku teretnog prometa za susjednu BiH, te je od osobitog značaja za njeno gospodarstvo.
Daljnji razvoj luke Ploče izravno ovisi o razvoju cestovne i željezničke infrastrukture na koridoru Vc. U postojećem stanju, luka Ploče povezana je s autocestovnom mrežom RH i TEN-T mrežom preko gradske cestovne mreže grada Ploča, međutim takvo postojeće rješenje ulaza u Luku Ploče ne zadovoljava potrebnu razinu uslužnosti i sigurnosti prometa, a prolaz teških vozila kroz naselje nepovoljno utječe na okoliš i kvalitetu života. Realizacijom ovog projekta omogućit će se bolja povezanost grada i Luke Ploče na TEN-T mrežu, uklanjanje uskih grla, povećanje kapaciteta i regionalne pristupačnosti TEN-T mreži i prema ostalim državama EU.
Projektom je planiran nastavak izgradnje trase brze četverotračne ceste na ulazu u lučki kompleks, odvojak do grada Ploče (spojna dvotračna cesta duljine oko 403 metara), koji uključuje nadvožnjak Vranjak 1 preko željezničke pruge, premještanje i zaštitu postojećih instalacija, odvodnju i vodozaštitu s propustom ispod brze ceste, TK instalacije, cestovnu rasvjetu, prometnu opremu i signalizaciju, hortikulturu, kao i trokrako sjeverno križanje koje uvažava glavne smjerove u Grad Ploče (zapadni krak T križanja), odnosno Luku Ploče (južni krak T križanja), te prilaz HEP-ovim pogonima (istočni krak T križanja).
Sukladno Sporazumu o zajedničkoj suradnji na izgradnji spojnih cesta koji su sklopile Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste, po dovršetku ovog projekta upravljanje i održavanje predmetnih cesta bit će u nadležnosti Hrvatskih cesta.